اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

ارگانیزه کردن محصولات کشاورزی دروازه ورود به بازارهای جهانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌توجه به تولید محصولات ارگانیک در بخش کشاورزی می‌تواند دروازه ورودی ما به بازارهای جهانی باشد.

ارگانیزه کردن محصولات کشاورزی دروازه ورود به بازارهای جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در نشست اعضای انجمن ارگانیک اردبیل اظهار داشت: فرهنگ ارگانیزه کردن محصولات کشاورزی و دامی با نگرش کارشناسی و علمی میسر است.

وی خاطر نشان کرد: اما مردم و فعالان بخش خصوصی انتظارات ویژه‌ای را از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت دولت روحانی برای عبور از وضعیت اقتصادی دارند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت اعتدال صدای بخش خصوصی رساتر شده است.

وی بیان کرد: به همین خاطر دولت جدید می‌خواهد در راستای تقویت ارتباط دولت و بخش خصوصی با بازنگری شرایط و قوانین، تسهیل و روان‌سازی امور، تغییر و تصحیح نگاه به بخش خصوصی و با اعتماد به فعالان این بخش بی‌اعتمادی و ضعف‌های دولت احمدی‌نژاد را جبران کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سپس با برشمردن مزیت‌های ارگانیک کردن محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: نحوه شناسایی مناطق تولید ارگانیک محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی آن در منطقه یک ضرورت است.

پیرمؤذن یادآور شد: چرا که می‌توان با ارگانیک کردن محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی دست یافت و در سطح وسیعی نیز می‌توان با دیگر کشورهای پیشرو در این زمینه رقابت کرد.

رئیس انجمن ارگانیک استان اردبیل گفت: خروجی تصمیمات کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل در ارزیابی اتاق ایران جزو با کیفیت‌ترین کمیسیون‌های کشاورزی کشور است.

وی افزود: انجمن ارگانیک نیز به خاطر کمک به فعالان بخش خصوصی، کشاورزی استان و حتی کشور جلسات خود را فشرده‌تر و علمی‌تر برگزار می‌کند چرا که اردبیل به لحاظ اینکه قطب کشاورزی کشور است انتظارات ویژه‌ای را از سوی اتاق بازرگانی ایران در زمینه ارگانیک کردن محصولات کشاورزی برانگیخته است.

پیرمؤذن ایجاد کلاس‌های آموزشی، پژوهشی را برای زارعان و فعالان کشاورزی استان یک ضرورت دانست.

وی تصریح کرد: ترویج، بسط و گسترش فرهنگ ارگانیزه کردن محصولات کشاورزی و دامی با همکاری و هم‌افزایی کارشناسان، مدیران، مسئولان و فعالان بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از هیچ کوششی برای پیش برد فرهنگ ارگانیزه کردن محصولات و نگاه کارشناسی و دقیق به این موضوع مهم دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اضافه کرد: برنامه‌ریزی، طراحی و هدف‌گذاری کارگاه‌های انجمن ارگانیک باید مشخص شود.

شهرام محمدی بیان کرد: مدیران نقش مهمی در ترویج فرهنگ ارگانیزه کردن محصولات دارند و در کنار تولید محصولات کشاورزی بازارسازی و قوانین الزام‌کننده در جهت مصرف و تولید این محصولات باید مد نظر قرار بگیرد.

در این جلسه دیگر فعالان و کارشناسان بخش کشاورزی دیدگاه‌ها و نظرات پیشنهادی خود را در راستای بهبود و ترویج ارگانیک کردن محصولات کشاورزی بیان کردند.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول