اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

انتقال 400 میلیون قطعه نشای گوجه فرنگی به اراضی کشاورزی استان بوشهر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: انتقال 400 میلیون نشای گوجه فرنگی به مزارع استان بوشهر آغاز شده است.

انتقال 400 میلیون قطعه نشای گوجه فرنگی به اراضی کشاورزی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهود ملک‌زاده ظهر امروز در نشست بررسی تولید نشای گوجه‌فرنگی در استان بوشهر با بیان اینکه این استان یکی از نقاط تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است، گفت: استان بوشهر با تولید بیش از 560 هزار تن بزرگترین قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.

وی با بیان اینکه انتقال نشاء از گلخانه‌های استان بوشهر به اراضی کشاورزی آغاز شده است، گفت:انتقال 400 میلیون قطعه نشای گوجه فرنگی به 14 هزار هکتار اراضی گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه عمده تولید مزارع گوجه فرنگی شهرستان‌های دیر، دشتی، کنگان، جم و دشتستان است گفت: تولیدکنندگان سال گذشته 560 هزار تن گوجه تولید کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به 600 هزار تن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر در شهرستان دیر قرار دارد، تصریح کرد: منطقه آبدان دیر یکی از مناطق عمده تولید گوجه فرنگی در استان است که بیش از 60 درصد گوجه خارج از فصل در این منطقه تولید می‌شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه زمان کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی 7 ماه به طول می‌انجامد تصریح کرد: انتقال نشای گوجه فرنگی به زمین اصلی در استان بوشهر از اواخر شهریور آغازشده است و برداشت محصول آن نیز از اوائل آذر آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

وی یادآورشد: امسال64 هکتار گلخانه در استان به کار تولید نشاء و محصول گوجه فرنگی مشغولند.

وی با بیان اینکه میانگین تولید گوجه فرنگی در هر هکتار گلخانه این استان بیش از 250 تن است، افزود: این میزان در مقایسه با تولید مزارع معمول بیش از 7 برابر افزایش تولید دارد.

ملک زاده اضافه کرد: بیش از 20 هزار نفر به صورت دائم و فصلی در امر کشت و برداشت و بسته‌بندی گوجه فرنگی مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول