اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

26 درصد تولید ناخالص اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 26 درصد تولید ناخالص استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که این رقم در کشور 13 درصد است.

26 درصد تولید ناخالص اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است

عادل عبدایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: استان اردبیل با دارا بودن آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و اراضی حاصلخیز از ظرفیت عظیم کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات باغی و همچنین مراتع و جنگل‌های مناسب برخوردار است به طوریکه نقش تأثیرگذار تولید در این حوزه در ارتقای رشد شاخص‌های ملی و افزایش صادرات غیرنفتی بی‌تردید مشهود و معلوم است.

وی تصریح کرد:‌ در حالی که 23 درصد شاغلان کشور در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند این میزان اشتغالزایی در استان اردبیل بیش از 40 درصد است و بخش عمده‌ای از مشاغل ایجاد شده در این استان مربوط به بخش کشاورزی و زیر مجموعه‌های متنوع آن است.

عبدایمانی به افزایش تولیدات این بخش بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در حالی که قبل از انقلاب میزان تولیدات بخش کشاورزی کشورمان حدود 28 میلیون تن بوده است این رقم هم اکنون به 118 میلیون تن رسیده که یک رقم فزاینده و رو به رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ در استان اردبیل نیز مجموع تولیدات کشاورزی استان زمان پیروزی انقلاب کمتر از یک میلیون تن بوده در حالی که هم اکنون این رقم به بیش از سه میلیون و 780 هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی به نظر می‌رسد بعد از خلق حماسه سیاسی در خرداد ماه هم اکنون عرصه برای رقم خوردن حماسه اقتصادی فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد:‌ در خلق این حماسه بخش کشاورزی محوری‌ترین وظیفه و رسالت را عهده‌دار است که امیدواریم در این زمینه بتوان به راهبردهای اصلی و اساسی دست پیدا کرد.

عبدایمانی مهم‌ترین رکن توسعه پایدار را افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: در حالی که راندمان آبیاری به شکل سنتی 30 درصد است و 70 درصد منابع آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود، با حمایت دولت نوسازی ناوگان آبیاری مزارع استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این راندمان به بیش از 75 درصد برسد.

وی بیان کرد: در این زمینه دولت در حرکتی ارزشمند با پرداخت 85 درصد تسهیلات یارانه‌دار به کشاورزان سعی می‌کند حمایت همه‌جانبه از آبیاری مدرن را در دستور کار قرار دهد و تنها 15 درصد کشاورزان در این زمینه مشارکت می‌کنند.

عبدایمانی در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی را در معرفی آخرین توانمندی‌های بخش کشاورزی بسیار مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت یک رویکرد واقعی و آینده‌محورانه باشد.

انتهای پیام/62003/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول