اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور خبر داد

برگزاری جشن عاطفه‌ها در 110 هزار مدرسه در کشور

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: امروز همزمان در سراسر کشور جشن عاطفه‌ها در 110 هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می‌شود.

برگزاری جشن عاطفه‌ها در 110 هزار مدرسه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌شریف روحانی صبح امروز در مراسم نمادین زنگ جشن عاطفه‌ها در مدرسه شاهد پسرانه بیرجند اظهار داشت: خداوند متعال دائم‌الفیض بوده و نیت خداوند دستگیری انسان و محبت به او است.

وی با بیان این‌که به اراده خداوند این نیت به پیامبران منتقل شده است، ادامه داد: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) قله پیامبران بوده و در زندگی ایشان قبل و بعد از رسالت اموری همچون اخلاق، فداکاری و نیکوکاری وجود داشته است.

روح حاکم بر نظام اسلامی مبتنی بر ولایت خدمت به انسان است

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: خداوند در قرآن انسان‌ها و به ویژه مسلمانان را به انفاق، دستگیری از نیازمندان و ایتام توصیه کرده است.

روحانی با بیان این‌که خداوند در سوره انسان خانواده ائمه(ع) را به عنوان مصداقی بارز در زمینه انفاق و کمک به نیازمندان آورده است، افزود: ائمه(ع) تمام زندگی و ثروت خود را در راه خداوند انفاق کرده و با ارادت خالص در راه خدا قرار گرفته‌اند.

وی متذکر شد: روح حاکم بر نظام اسلامی مبتنی بر ولایت خدمت به انسان، حکومت بر دل‌ها و توسعه ارزش‌های انسانی است.

اجرای هر ساله 45 طرح مردمی برای توسعه فرهنگ انفاق در کشور

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان این‌که جشن عاطفه‌ها حدود دو دهه است که در کشور ایران برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال نوزدهمین سال برگزاری این جشن بزرگ است.

روحانی ادامه داد: در طول هر سال 45 طرح مردمی برای توسعه فرهنگ انفاق در کشور توسط کمیته امداد دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته جشن عاطفه‌ها در روزهای پایانی شهریورماه برگزار می‌شده است، خاطر نشان کرد: امسال برای چندمین سال این جشن در آغاز مهرماه برگزار شده تا شور و نشاط این جشن در بستر مدارس انجام گیرد.

کسب رتبه پنجم خراسان جنوبی در امر توسعه مشارکت‌های مردمی در کشور

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور به اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که دانش‌آموزان امروز پدران، مادران، مدیران و مسئولان آینده کشور هستند مدارس بهترین مکان برای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

روحانی با بیان این‌که جشن عاطفه‌ها امروز در 110 هزار مدرسه در سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشن عاطفه بسترسازی فرهنگی بوده که نشاط در جامعه را به دنبال دارد.

وی از رتبه پنجم خراسان جنوبی در امر توسعه مشارکت‌های مردمی در کشور خبر داد و اذعان داشت: این رتبه نشانگر روح بلند و عواطف بی‌نظیر مردم خراسان جنوبی بوده که با تمام مشکلات خود به نیازمندان توجه ویژه دارند.

قرار داشتن 500 هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان این‌که کمیته امداد بال عاطفی نظام جمهوری اسلامی ایران است، متذکر شد: این نهاد در حال حاضر 6 میلیون نیازمند را در زمینه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

روحانی یادآور شد: هدف کمیته امداد بازگرداندن عظمت و کرامت خانواده‌های نیازمند بوده که این امر با همکاری مردم امکان‌پذیر است.تعداد 500 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در حال حاضر 110 هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی تا دکتری زیر پوشش این نهاد قرار دارند.باید سنت‌های حسنه را توسعه داده و فرهنگ انفاق را نهادینه کرد.

انتهای پیام/69021/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول