اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد

مشارکت 800 دانشجوی زنجانی در اردوهای جهادی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: 800 نفر از دانشجویان بسیجی در طول تابستان در اردوهای جهادی شرکت کردند.

مشارکت 800 دانشجوی زنجانی در اردوهای جهادی

عباس بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های اردوهای جهادی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان بسیجی در طول تابستان امسال فعالیت‌های مختلفی را در روستاهای محروم استان زنجان انجام دادند.

وی با بیان اینکه امسال دانشجویان در 24 گروه جهادی برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند، افزود: این گروه‌ها در 50 روستای استان به فعالیت پرداختند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه 800 نفر از دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی شرکت کردند، گفت: این دانشجویان در عرصه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند.

وی با تاکید بر اینکه طرح تداوم اردوهای جهادی در سه ماه پاییز نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان در روستاهایی که در طول تابستان برنامه‌های مختلفی را انجام دادند برای اطلاع از روند اقدامات خود در طول پاییز در روستاهای مورد نظر حاضر می‌شوند.

بابایی به فعالیت‌های دانشجویان در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه دانشجویان به ساخت غسال‌خانه، مسجد، منابع آب روستا، نقاشی و مرمت مدارس، طرح‌های آبرسانی و ایزوگام مدارس پرداختند.

وی با اشاره به اینکه دو منبع آب و دو مدرسه شش کلاس مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین 4 هزار و 500 متر ایزوگام مدارس در اردوهای جهادی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان اضافه کرد: همچنین تعدادی از خانه‌های افراد محروم در روستاها نیز توسط دانشجویان مورد بازسازی قرار گرفت.

وی به برنامه‌های برگزار شده دانشجویان در حوزه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آموزش نماز، قرآن، احکام برای تمام سنین و سطوح مختلف از روستاییان، آموزش دروس مختلف درسی برای دانش‌آموزان مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این حوزه برگزار شده است.

بابایی ادامه داد: همچنین آموزش خیاطی، گلدوزی و منجوق‌دوزی از دیگر برنامه‌های دانشجویان در حوزه آموزشی است. دانشجویان در حوزه فرهنگی به برنامه‌های آموزش نماز برای روستاییان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا و...پرداختند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان به فعالیت‌های دانشجویان در حوزه بهداشتی اشاره کرد و افزود: آموزش بهداشت فردی، کلرزنی، بهداشت خانواده و مسائل مربوط به مامایی جزو این فعالیت‌ها است.

دانشجویان مامایی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در اردوهای جهادی وظیفه آموزش دوره‌های بهداشتی را بر عهده داشتند.

بابایی در ادامه به اقدامات بسیج دانشجویی استان زنجان به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: طرح استقبال از دانشجویان و واحدهای پیش دانشگاهی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های مختلفی برای ارتقای دانش سیاسی دانشجویان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جلسات آزاداندیشی و تریبون آزاد از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ادامه داد: همچنین یادواره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس در طول سال توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73008/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول