اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان:

6000 اصفهانی به اردوهای جهادی اعزام شدند/ اجرای 50 پروژه محرمیت‎زدایی

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بیش از شش هزار اصفهانی به اردوهای جهادی در تابستان امسال اعزام شدند.

6000 اصفهانی به اردوهای جهادی اعزام شدند/ اجرای 50 پروژه محرمیت‎زدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسین انوری بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی سه اولویت دارد، اظهار کرد: این سازمان، غنی‎سازی اوقات فراغت و کمک به دولت در اجرای پروژه‎های محرومیت‎زدایی و کمک به ایجاد زمینه آموزش و اشتغال جوانان را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اولویت نخست در پر کردن اوقات فراغت از سال 79 آغاز شد و بحث اردوهای هجرت با جهاد کشاورزی و سازمان جوانان را از سال 84 آغاز کردیم، افزود: در بخش دانش‎آموزان بهسازی و زیباسازی مدارس را نیز با کمک مقاطع دانش‎آموزی و مقاطع دبیرستان اجرایی کردیم.

*اعزام 14 دانش‎آموز در مقاطع متوسطه به اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه همه ساله حجم زیادی از دانش‎آموزان با همکاری سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و بسیج‎سازندگی برای اردوهای جهادی سازماندهی می‎شوند، تصریح کرد: در سال‎جاری بیش از 14 هزار دانش‎آموز در مقطع متوسطه از خواهران و برادران و نیز 20 آموزشگاه در سطح استان به اضافه 100 مسجد و حسینیه و تکایا به 20 روستا اعزام و اقداماتی همچون رنگ‎آمیزی جداول روستایی و قبور شهدا و دانش‎آموزان را انجام دادند.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‎های فرهنگی، آموزشی توسط  بسیج طلاب متناسب با قشر دانش‎آموزی در زمینه عقیدتی، فرهنگی و قرآنی تدارک و در هر دوره 10 روزه یک برنامه اردویی سیاحتی و زیارتی برای دانش‎آموزان برگزار می‎شود.

*181 گروه از اقشار مختلف مردمی به اردوهای جهادی رفتند

انوری با بیان اینکه در عرصه اردوهای جهادی، استان اصفهان از استان‌های شاخص در سطح کشور است، گفت: در سال‌جاری 181 گروه از اقشار مختلف بسیج در قالب گروه‎های جهادی به مناطق محروم استان و سایر استان‌های مرزی و محروم اعزام شدند.

وی بیان کرد: حدود 65 اردو و در قالب 50 گروه و نزدیک به دو هزار و 200 دانشجو اعزام شدند که در 132 اردو و در قالب 120 گروه جهادی دسته‎بندی شدند که حدود سه هزار و 300 نفر دیگر هم نیز از بسیجیان مساجد محلات استان و پایگاه‎های محلات بودند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: شش گروه از طلاب  و در قالب 300 نفر،پنج گروه از همه اقشار مختلف جامعه بسیج مهندسان، بسیج پیشکسوتان در قالب 50 نفر و جمعا حدود شش هزار نفر از اقشار مختلف مردم به مناطق مرزی و محروم برای عمران و آبادانی روستاها و منابع طبیعی، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و مشاوره خانواده روستایی به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‎ها با اردوهای جهادی بسیار خوب است، گفت: دانشجویان در قالب یک دوره پنج ساله به همان مکان اعزام می‎‎شوند و به عنوان معین آن روستا شناخته شده و در طول سال نیز مسائل و مشکلات را برطرف می‎کنند.

*70 عرصه عمرانی توسط بسیج سازندگی اصفهان انجام شد

انوری افزود: امسال نزدیک به 70 عرصه عمرانی از جمله تعمیر و مرمت مساجد، گلزار شهدا، ساخت حمام روستایی، تعمیر و مرمت غسالخانه و تعمیر و مرمت مدارس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از نیروهای اعزامی از خواهران و نیمی دیگر از برادران اعزام شدند، تصریح کرد: بیشتر این نیروها در دوره چند روزه و نیز تیم‎های پزشکی بودند که با کمک شبکه بهداشتی شهرستان به درمان می‎پردازند و نیز 18 گروه امسال عید نوروز در قالب دو هزار نفر به استان سیستان و بلوچستان و کرمان اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه 150 نفر از نیروهای جهادی به آذربایجان اعزام شدند، گفت: در بخش اعزام پزشکان سالانه تعداد زیادی پزشک عمومی و تخصصی سازماندهی و به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

*کنترل بیماری سالک توسط بسیج سازندگی اصفهان/ویزیت رایگان 730 بیمار

وی همچنین در خصوص اقدامات عملی در بحث کنترل بیماری سالک، گفت: 15 هزار نفر از بسیجیان به کمک دانشگاه علوم پزشکی و حدود 283 نفر از پزشکان در قالب 38 تیم عمومی و شش تیم تخصصی به فریدن، سمیرم، نایین، کاشان و گلپایگان اعزام و نیز 730 نفر ویزیت شدند.

انوری با اشاره به طرح بیابان‌زدایی در شرق اصفهان، اردستان و نطنز در پنج دوره گفت: در این راستا پنج هزار و 800 نفر امسال در قالب طرح آموزشی اعزام شدند و دو هزار و 500 نفر بسته بهداشتی توزیع شد.

*گسترش اردوهای جهادی برای تربیت نسل آینده لازم است

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی بهترین روش برای تربیت نسل آینده و مستقل شدن آنها از بستر خانواده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در بخش عمرانی به 300 پروژه عمرانی توسط بسیح سازندگی و نیز آبرسانی به روستاها، ساخت مساجد، غسالخانه، خانه عالم در مناطق محروم توسط کارشناسان بهداشت، کتابخانه، بیابان‌زدایی و ساخت سوله ورزشی اشاره کرد و افزود: در عرصه بیابان‌زدایی اجرای بیش از 83 هزار کیلومتر بیابان‌زدایی انجام شد و نهال طاق و قره‎داغ کاشته شده است.

*بسیج سازندگی به پروژه‎های ملی ورود پیدا نمی‎کند/ اجرای 50 پروژه محرمیت‎زدایی خاتم‎ الانبیاء توسط بسیج سازندگی

وی افزود: 50 پروژه از پروژه‎های خاتم‎الانبیا در خصوص محرومیت‎زدایی بدون دریافت پولی از دولت و با اعتبارات خود سپاه برای محرومان انجام شد.

انوری در خصوص پروژه‎ی در حال اجرا به پروژه پمپاژ از رودخانه تنگاب سمیرم اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار تکمیل می‎شود.

انتهای پیام/63012/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول