اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اردوهای جهادی اقدامی برای خدمت به محرومان+تصاویر

اردوهای جهادی یک حرکت و اقدام منحصربه‌فرد در راستای خدمت به محرومان و نقاط دورافتاده ایران اسلامی است و امسال یک‌میلیون نفر روز کار در این حرکت عظیم در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

اردوهای جهادی اقدامی برای خدمت به محرومان+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اردوهای جهادی یک حرکت و اقدام منحصربه‌فرد در راستای خدمت به محرومان و نقاط دورافتاده ایران اسلامی است که به‌همت جوانان و بسیجیان همیشه در صحنه دنبال می‌شود.

گروه‌های جهادی با اقدامات علمی و کارشناسی، کار و عرصه را شناسایی می‌کنند و گروه‌های فعال جهادی به مناطق اعزام می‌شوند تا با آغاز کار، خدمت‌رسانی به مناطق محروم را آغاز کنند.

شرکت در این اردوها موجب خودسازی معنوی و فردی شرکت‌کنندگان می‌شود و ضمن تجربه‌اندوزی با محرومیت‌ها آشنا می‌شوند و اقدامات فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و... انجام می‌دهند.

سال گذشته 400 هزار نفر در طرح سازندگی در استان کرمانشاه مشغول بوده‌اند و امسال نیز این حرکت ادامه دارد.

وحید کمرروستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تفکر اردوهای جهادی یکی از شاهکارهای اندیشه‌های بلند و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب است که بر اساس آن جهاد سازندگی تشکیل شد.

دبیر مرکز هدایت حرکت‌های جهادی تصریح کرد: حدود سه هزار گروه جهادی در کشور مشغول به فعالیت هستند و در مناطق محروم کارهای عمرانی، کشاورزی، اشتغال‌زایی، آموزشی و... انجام می‌دهند.

وی اولویت‌ اصلی حرکت‌های جهادی را کارهای فرهنگی اعلام کرد و ابراز داشت: باید کار فرهنگی انجام شود تا کارهای عمرانی و سایر اقدامات نتیجه‌ای داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: اردوهای جهادی بسیج محلات، فرهنگیان، دانشجویان، طلاب و جامعه پزشکی استان کرمانشاه از اول شهریور ماه سال‌جاری آغاز شده است.

علی‌جان حبیبی پرورش ماهی، پرورش قارچ، تولید کود، پرورش مرغ و تولید تخم‌مرغ را از موضوعاتی عنوان کرد که از طریق آموزش در مناطق روستایی دنبال می‌شود.

حبیبی اعلام کرد: مبلغ هفت میلیارد و 700 میلیون تومان به‌صورت وام برای اختصاص به متقاضیان برای انجام امورات مذکور در نظر گرفته شده و امسال با توجه به اینکه کارها پس از ماه مبارک رمضان آغاز شده، یک‌میلیون نفر روز کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود مشغول به‌کار هستند، ابراز داشت: چهار هزار و 800 دانش‌آموز در این طرح شرکت می‌کنند و هر کدام از دانش‌آموزان به‌مدت 10 روز در طرح هجرت شرکت می‌کنند و امسال 48 هزار نفر روز کار در طرح هجرت در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول