اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

خلبان جدی سند افتخار دفاع مقدس اردبیل است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: خلبان شهید غفور جدی از افتخارات استان اردبیل و سند بالندگی این مرز و بوم است که در صیانت از آسمان ایران شجاعانه درخشیده است.

خلبان جدی سند افتخار دفاع مقدس اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در مراسم رونمایی از یادمان شهید خلبان غفور جدی در اردبیل اظهار داشت: آسمان این سرزمین با نور درخشان شهدا عزت و شکوهی واقعی پیدا کرده و در این آسمان درهای گرانقدری همچون شهید خلبان غفور جدی و دیگر سلحشوران عرصه دفاع مقدس را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی با یادآوری اینکه جنگ هشت ساله ما و پیروزی‌های به دست آمده آن خار چشم دشمنان شده و بیش از هر زمان دیگر دشمن تلاش می‌کند تا غرور و عظمت این ملت را خدشه‌دار کند، تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به عظمت و بالندگی دوران دفاع مقدس و دستاوردهای ارزشمند خود می‌بالیم و معتقدیم در این عرصه باید مجاهدانه حضور پیدا کرد تا راه عزتمند شهدا تداوم پیدا کند.

بابازاده در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: شهدا امروز برای ما بسیار گران‌سنگ و ارزشمند هستند چرا که در سایه خون و جانفشانی آنهاست که ملت ایران امروز در مسند قدرت و صلابت منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته است.

این مسئول یکی از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس را همبستگی و وحدت نیروهای مسلح در رسیدن به یک آرمان حقیقی توصیف کرد و افزود: همه نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای هوایی، ‌زمینی و دریایی قدرت و صلابتشان را به کار بستند تا بتوانند بیش از هر زمان دیگر رشادت‌ها و ایثارگری‌هایشان را به رخ بکشند.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ در این مقطع که آمریکا و همدستان او از قدرت اعتقادی و معنوی ایرانیان دچار سرگیجه و سردرگمی شدند باید به وجود ایثارگران خود افتخار کنیم و در این عرصه بکوشیم تا دشمن نابکار بیش از هر زمان دیگر در مسیر و عزم خود ناتوان و ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان بیان کرد: امروز همه ما افتخار می‌کنیم که نیروهای مسلح ما با تبعیت از ولایت فقیه و لبیک به ندای فرماندهی کل نیروهای مسلح در رزم و آمادگی کامل به سر می‌برند و لحظه‌ای از آرمان خود غفلت نمی‌کنند.

بابازاده با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و شهیدان والا تبار استان اردبیل از شهید خلبان سرلشگر غفور جدی به عنوان در گرانبهای آسمان ایثار و شهادت کشور و استان اردبیل یاد کرد و ادامه داد: امروز همه ما به وجود چنین سرمایه‌‌های عظیم افتخار می‌کنیم و امیدواریم اسناد و مدارک این شهیدان در قالب فیلم و بهترین آثار هنری و ارزشی انتشار یافته و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهید سرلشگر خلبان غفور جدی در سال 1324 در محله خیرال اردبیل به دنیا آمد و در سال 1346 وارد نیروی هوایی شد.

جدی در سه دوره آموزش خلبانی در آمریکا حضور داشته و بعد از پیروزی انقلاب و به ویژه در دوران جنگ در صحنه‌های مختلف رشادت‌ها و جانفشانی‌های فراوانی از خود به نمایش گذاشت.

غفور جدی 17 آبان سال 59 در بازگشت از عملیاتی در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت رسید.

در این مراسم با پرده‌برداری از یادمان شهید خلبان غفور جدی میدان ایثار اردبیل به نام این شهید نامگذاری شده و از خانواده این خلبان پرافتخار تجلیل شد.

انتهای پیام/62003/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول