اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

الگو بودن دفاع مقدس دشمنان ما را عصبانی کرده است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از الگو شدن دفاع مقدس ما در عرصه تمامیت‌خواهی ملت‌های مسلمان در عصبانیت و نگرانی به سر می‌برند.

الگو بودن دفاع مقدس دشمنان ما را عصبانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در مراسم شعرخوانی و خاطره‌گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: بدون تردید یکی از حماسه‌های فراموش‌نشدنی تاریخ پرفراز و نشیب و شکوهمند انقلاب اسلامی حماسه هشت سال دفاع مقدس امت قهرمان ایران است.

وی تصریح کرد:‌ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجم گسترده و همه‌جانبه قدرت‌های شرق و غرب و مرتجع منطقه و در یک کلام جبهه متحد کفر جهانی قد برافراشت و با عزم و اراده‌ای فولادین که برخاسته از عمق ایمان او به اسلام بود، حماسه دفاع از عزت، ‌دین و شرف خود را رقم زد.

دشتی خاطر نشان کرد: فرزندان این مرز و بوم با شهادت‌ها، ایثارها، فداکاری‌ها، مقاومت‌ها و... به تمام ملت‌های به پاخاسته نشان دادند که استقلال، آزادی و رهایی از سلطه بیگانگان به آسانی به دست نمی‌آید و نیازمند سینه‌های چاک شده و قلب‌های سوراخ سوراخ گشته است تا بتوان دست تجاوز دشمن را از سرنوشت خویش کوتاه کرد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: یک عده مردان بی‌ادعا با تمام وجود حماسه بی‌نظیر دیروز را رقم زدند و امروز مهم‌ترین رسالت ما این است که نگذاریم آن حماسه‌های بی‌نظیر فراموش شده و یا در هاله‌ای از تردیدها و شبهات قرار گیرند.

وی بیان کرد:‌ باید با تمام توان به حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای عزت‌آفرین پرداخت و از ایجاد هرگونه تزلزل و تردید جلوگیری کرد تا بتوان روح سلحشوری و حماسه‌آفرینی را در جامعه زنده نگه داشت تا در صورتی که دشمن قصد تجاوز مجددی کند با تمام توان او را سرکوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: ‌بدون شک خواست دشمنان انقلاب آن است تا به هر شکلی که بتوانند حماسه یک ملت را کم رنگ کنند و یا در هاله‌ای از تردیدها فرو برند و در نهایت در بوته فراموشی قرار دهند زیرا به خوبی می‌دانند ملتی که حماسه ندارد، ملتی مرده است و به راحتی می‌توان بر گرده او سوار شد.

دشتی افزود: ‌لذا وظیفه هنرمندان، صاحبان قلم، اندیشه و خطبا این است که نگذارند دشمنان حماسه رزمندگان اسلام را کم رنگ کنند.

وی تصریح کرد: آنچه که دشمنان را از بازگویی ایثارگری‌ها، از جانفشانی‌ها و رشادت‌ها نگران کرده الهام‌بخش بودن حماسه‌های دوران دفاع مقدس است که می‌تواند بر تمام انسان‌ها در تمام مکان‌ها و زمان‌ها و در طول تاریخ الهام‌بخش و حرکت‌آفرین باشد، موج به وجود آورده و یا جهشی ایجاد کند و خروش و حماسه خلق کند و آتش خشم ملت‌ها را علیه حاکمیت‌های جور و جنایت‌ها بر افروزد.

دشتی در پایان سخنان خود با یادآوری حضور پررنگ هنرمندان بسیجی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال خاطر نشان کرد: اجرای سرود حماسی، اجرای نمایش‌های خیابانی با عنوان «کات و بابا نفس داد» به کارگردانی سید رزاق صفوی و صمد واحدی‌زاده در نمایش رزمی،‌ فرهنگی عملیات بدر، برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی، برگزاری مراسمات شب شعر و خاطره‌گویی از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط هنرمندان بسیجی بود.

در ادامه این مراسم ایثارگران و بازماندگان دوران دفاع مقدس و شعرایی همچون فتح‌اللهی،‌ صابر قره‌داغلو، شهاب‌الدین وطن‌دوست، اسکندر نجفی، شبنم فرضی‌زاده، ثریا خلیق و پری آخته سروده‌های خود را قرائت کرده و حاج میرزا علی برمکی از جانبازان عملیات غرورآفرین بدر و تیزچنگ از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از این دوران پرداختند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول