اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آتش‌نشانی فردوس خبر داد

انجام 150 عملیات آتش‌نشانی در فردوس

مسئول آتش‌نشانی فردوس از انجام 150 مورد عملیات آتش‌نشانی طی یک‌ سال‌ گذشته در این شهرستان خبر داد.

انجام 150 عملیات آتش‌نشانی در فردوس

عباس عنبرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: روزانه به طور میانگین بیش از 30 مورد تماس تلفنی با 125 فردوس حاصل می‌شود که البته تعداد زیادی از آن مزاحمت و تماس‌های غیرمرتبط است.

وی گفت: واحد شماره یک آتش‌نشانی فردوس با چهار خودرو شامل یک دستگاه خودروی امداد و نجات، یک‌دستگاه خودروی عملیات و دو دستگاه خودروی پشتیبانی و نیز 6 نفر آتش‌نشان و راننده در سه شیفت دونفره فعال است.

مسئول آتش‌نشانی فردوس از انجام 150 مورد عملیات آتش‌نشانی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: این عملیات‌ها شامل مواردی همچون آتش‌سوزی، وجود حیوانات وحشی، سرنگونی خودرو، سقوط در چاه، نشتی گاز و بیرون آوردن اشیای حلقوی بوده است.

عنبرنژاد به احداث واحد شماره دو آتش‌نشانی از دوسال گذشته در فردوس اشاره و تصریح کرد: به علت عدم وجود خودروهای مورد نیاز، ساختمان واحد شماره دو آتش‌نشانی فردوس عملاً تعطیل و غیرفعال است.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی و احداث مسکن مهر در فردوس، وجود یک دستگاه خودروی بالابر را از نیازهای ضروری واحد آتش‌نشانی این شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر جاده ترانزیت، برخورداری از یک دستگاه خودروی امداد و نجات جاده‌ای نیز از دیگر نیازهای واحد آتش‌نشانی این شهرستان است.

مسئول آتش‌نشانی فردوس نوسازی خودروهای آتش‌نشانی، جایگزینی خودروهای جدید و تیزرو به جای خودروهای قدیمی، راه‌اندازی سیستم اپراتور، افزایش تعداد خودروها و نیز رفع مشکل آنتن‌دهی و برد بی‌سیم در جاده بشرویه را از جمله خواسته‌ها و نیازهای واحد آتش‌نشانی این شهرستان عنوان کرد.

ضرورت احداث ایستگاه آتش‌نشانی در سه راهی شهید زارع

عنبرنژاد با اشاره به بروز حوادث جاده‌ای در مسیر‌های مواصلاتی به شهرستان فردوس گفت: در صورت بروز حادثه در مسیر سه راهی شهید زارع برای رسیدن به محل حادثه و امدادرسانی باید زمان 30 دقیقه‌ای را پیمود که این زمان برای امدادرسانی بسیار زیاد و بدون شک تلفات و خسارات زیادی را به همراه دارد.

وی زمان لازم برای رسیدن به محل حادثه در نقاط شهری را سه دقیقه و در دورترین نقطه شهری پنج دقیقه دانست و افزود: امدادرسانی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تا خسارات و تلفات جانی به حداقل برسد و این کار با وجود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نزدیک‌ترین مکان موجود امکان‌پذیر است.

مسئول واحد آتش‌نشانی فردوس کمبود خودروی آتش‌نشانی را از مهم‌ترین مشکلات این واحد عنوان و تصریح کرد: در صورت بروز حادثه در مسیر جاده و اعزام اکیپ آتش‌نشانی به محل، چنانچه حادثه‌ای در سطح شهر به وقوع پیوندد، خودروی آتش‌نشانی دیگری در شهرستان وجود ندارد که قادر به امدادرسانی باشد.

عنبرنژاد همچنین به کوچه‌های باریک و تنگ در بافت فرسوده شهر فردوس اشاره کرد و یادآور شد: در این کوچه‌ها امکان امدادرسانی به سختی میسر می‌شود و برای انجام عملیات در این‌گونه اماکن به وجود یک‌دستگاه خودروی پیشرونیسان نیاز است.

وی اذعان داشت: از شهروندان انتظار می‌‌رود در هنگام بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با 125 تماس بگیرند و برای ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش فرزندان خود تلاش و از اشغال بی‌مورد شماره 125 جلوگیری کنند چرا که ممکن است در برخی شرایط اشغال بی‌مورد شماره 125 سبب بروز حوادث ناگواری شود.

انتهای پیام/69007/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول