اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آتی

3 ایستگاه آتش‌نشانی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر 22 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اصفهان وجود دارد و در سال آینده با بهره‌برداری از سه ایستگاه جدید در شهر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به 25 ایستگاه می‌رسد.

3 ایستگاه آتش‌نشانی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهزاد بزرگزاد ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفتم مهر ماه به عنوان روز ملی آتش‌نشانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی برای انجام هر اقدامی در راستای ایمنی کامل شهر به فرهنگ‌سازی، ارتقای کمی و کیفی و افزایش علم و دانش شهروندان در زمینه مباحث ایمنی نیاز دارد.

وی افزایش فرهنگ عمومی را در زمینه مباحث ایمنی مهم دانست و اضافه کرد: انجام هر اقدامی در راستای افزایش ایمنی شهر سبب کاهش وقوع حوادث و حریق در سطح شهر می‌شود و اقدامات آتش‌نشانی در راستای ایمن‌سازی شهر و رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان بدون وجود فرهنگ‌سازی در این زمینه به نتیجه نمی‌رسد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، مطبوعات و خبرنگاران نقش مهمی را در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و کاهش وقوع حوادث در میان مردم ایفا می‌کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان تکیه‌گاه و بازوان آتش‌نشانی در راستای ارتقای سطح عمومی مردم در زمینه مسائل فرهنگی هستند.

وی زمان عملیات را به عنوان مهم‌ترین عامل تقاطع و اتصال در سازمان آتش‌نشانی دانست و ادامه داد: در صورتی که سازمان آتش‌نشانی در راستای زمان عملیات طرح و برنامه‌ریزی نداشته باشد در راستای رسیدگی به حوادث و آتش‌سوزی‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

بزرگزاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی در راستای آموزش و پیشگیری نقش مهمی در زمینه کاهش وقوع حوادث دارد، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی به منظور کاهش وقوع حریق و حوادث در سطح شهر باید بستر‌های مورد نیاز را فراهم کند.

این مسئول به بستر‌های مورد نیاز برای کاهش وقوع حوادث در سطح شهر اشاره کرد و افزود: آتش‌نشانی برای کاهش وقوع حوادث باید بستر‌هایی مانند آموزش، پیشگیری، برنامه‌ریزی، ارائه طرح‌های کارشناسی شده، افزایش آمادگی جسمانی نیرو‌های آتش‌نشانی، آماده شدن نیرو‌های سازمان از نظر روانی و تأمین منابع مورد نیاز برای خرید تجهیزات را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی در مرحله گذر است، گفت: آتش‌نشانی در حال حرکت از مرحله سنتی به مرحله علمی است و با رویکرد تغییر برنامه‌های خود به صورت علمی در راستای کاهش وقوع حوادث و حریق و ارتقای سطح ایمنی شهر گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی درصدد است که برنامه‌های خود را به صورت علمی و عملی در سطح شهر اجرایی کند، اظهار کرد: افزایش توانمندی‌های نیرو‌های آتش‌نشانی از لحاظ علمی و عملی از جمله برنامه‌ها و رویکرد‌های این سازمان است و افزایش توانمندی‌های این افراد سبب برخورداری سازمان از وجود یک منبع کامل برای رسیدگی به حریق و حوادث می‌شود.

بزرگزاد با بیان اینکه آتش‌نشانی یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است، ادامه داد: نیرو‌های آتش‌نشانی در تمام شرایط سخت و بحرانی برای نجات جان انسان‌ها و رسیدگی به حریق و حوادث آماده هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعال در سطح شهر اضافه کرد: در حال حاضر 22 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اصفهان وجود دارد و طی ماه گذشته ایستگاه‌های شهید کشوری و سعادت کلنگ‌زنی شده است و راه‌اندازی یک ایستگاه دیگر نیز در منطقه اطشاران در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یادآور شد: در سال آینده با بهره‌برداری از این سه ایستگاه جدید در شهر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به 25 ایستگاه می‌رسد.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای رسیدگی به حریق و حوادث بزرگ تاکید کرد: این سازمان قراردادی را طی 20 روز گذشته برای خرید یک نردبان 60 متری با یک شرکت اتریشی منعقد کرده و در آینده این سازمان به نردبان 60 متری مجهز می‌شود.

بزرگزاد با تاکید بر اینکه براساس قرارداد منعقد شده با این شرکت نردبان 60 متری باید طی شش ماه تا یک سال پس از انعقاد قرارداد در اصفهان نصب شود، افزود: این نردبان با اختصاص چهار میلیارد تومان از سوی شهرداری اصفهان خریداری شده است.

این مسئول نصب شیر‌های آب هیدرانت را یکی از سیاست‌های شهرداری برای احداث ساختمان‌های جدید دانست و بیان داشت: در حال حاضر حدود دو هزار شیر هیدرانت در سطح شهر نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود دو ماه گذشته لایحه قرار گرفتن آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شده، ادامه داد: با این مصوبه آتش‌نشانان با سابقه 20 سال خدمت بازنشسته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مواقع اطفای حریق در یک ساختمان بلند 10 طبقه به مرتب سخت‌تر از اطفای حریق در یک جایگاه سوخت با کاربری مخاطره‌آمیز است، گفت: در برخی از موارد تغییر کاربری‌هایی بدون مجوز آتش‌نشانی شهرداری به کاربری‌های دیگر مانند تغییر کاربری مسکونی به انبار سبب ایجاد حریق و آتش‌سوزی می‌شود.

بزرگزاد با تاکید بر اینکه مواردی که بر مبنای استاندارد نباشد سبب نگرانی آتش‌نشانان می‌شود، متذکر شد: تغییر کاربری‌ها و ساختمان‌های ترکیبی نگرانی آتش‌نشانان را از وقوع حوادث و آتش‌سوزی‌ها افزایش می‌دهد.

این مسئول به نصب شیر‌های آب هیدرانت در بازار اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: در بازار بزرگ اصفهان 30 شیر هیدرانت نصب شده و 98 درصد از آتش‌سوزی‌های رخ داده در بازار بزرگ اصفهان ناشی از آتش‌سوزی داخل مغازه‌ها بوده است.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول