اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی

ایستگاه دوم آتش‌نشانی گلپایگان افتتاح شد

در روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایستگاه دوم آتش‌نشانی گلپایگان با هزینه‌ای بالغ بر یک‌صد میلیون ریال افتتاح شد.

ایستگاه دوم آتش‌نشانی گلپایگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، شهردار گلپایگان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان بیان کرد: با توجه به وسعت و پراکندگی شهر تاسیس و راه‌اندازی ایستگاه دوم آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در گلپایگان ضروری بود.

محمود بخشی با بیان اینکه حداکثر مدت زمان حضور آتش‌نشانان در داخل شهر به طور متوسط پنج دقیقه و در روستاها حداقل 9 دقیقه است، افزود: در حال حاضر 20 آتش‌نشان با چهار دستگاه خودروی سنگین و دو دستگاه خودروی سبک و یک دستگاه موتورسیکلت در واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان فعالیت می‌کنند.

وی به واحد غواصی این ایستگاه نیز اشاره کرد و گفت: برای تجهیز واحد غواصی بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده است و دو نفر از آتش‌نشانان دوره‌های تخصصی غواصی را آموزش دیده‌اند.

بخشی؛ همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزش نکات ایمنی و مسائل پیشگیری از حریق پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از شهروندان در تمام مقاطع تحصیلی، ادارات و شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته 300 مورد حریق و حادثه در گلپایگان اتفاق افتاده است که با تلاش آتش‌نشانان 50 نفر از این حوادث نجات یافتند و 28 نفر مجروح شدند و متأسفانه 12 نفر هم در این حوادث جان باختند.

شهردار گلپایگان از کاهش آمار و حوادث در این شهر خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان و فرهنگ‌سازی و توجه به توصیه‌های ایمنی آمار حوادث سال گذشته نسبت به امسال 20 درصد کاهش داشته است.

بخشی ادامه داد: برای تجهیز و راه‌اندازی و تغییر کاربری محل ایستگاه شماره 2 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان حدود یک‌صد میلیون ریال هزینه شده است.

در این آیین 10 نفر از آتش‌نشانان برتر شهرداری گلپایگان تجلیل شد و برخی از آتش‌نشانان نیز ارتقای درجه گرفتند.

همچنین به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش‌نشانان گلپایگانی با انجام رژه خودرویی در خیابان‌های اصلی قدرت و توان خود را نشان دادند.  

در ادامه این مراسم از دفتر جدید شورای اسلامی شهر گلپایگان که در خیابان علی بن ابیطالب (ع) واقع شده است، بهره برداری شد.

در پایان این مراسم به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگری آتش‌نشان فداکار گلپایگانی"سعید شیرازیان" که در حین انجام مأموریت جان خود را از دست داد، از نقاشی دیواری این ایستگاه که گوشه‌ای از رشادت‌های آتش‌نشانان به تصویر کشیده شده است رونمایی شد.

طراحی و نظارت این طرح بر عهده خانم زینب محسنی بوده که با رنگ و روغن به تصویر درآمده است.

انتهای پیام/63014/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول