اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 روز آینده

10 نیروی جدید به آتش‌نشانی ملایر افزوده می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ملایر از اضافه شدن 10 نیروی جدید در روزهای آینده به نیروهای آتش‌نشانی ملایر از سوی شهرداری خبر داد.

10 نیروی جدید به آتش‌نشانی ملایر افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، وحید جوادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر اظهار داشت: همه ساله همزمان با سالروز آتش‌نشانی و ایمنی در شهرستان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هفتم  مهرماه سالروز آتش‌نشانی و ایمنی ابراز داشت: در این راستا نیروهای آتش‌نشانی ملایر همراه با خودروهای سبک و سنگین به صورت هماهنگ در خیابان‌های شهر مانور داشته و با شعارهای ایمنی اقتدار خود را در خدمت‌رسانی به مردم در مواقع خطر به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر توزیع بسته‌های آموزشی، تقدیر از زحمات نیروهای آتش‌نشانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ... در این روز از دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرستان ملایر در هفتم مهر در ملایر برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت سه ایستگاه، مرکزی، ولیعصر(عج) و بلوار 15 خرداد در ملایر از ساخت ایستگاه جدید آتش‌نشانی واقع در انتهای قائم مقام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برای هر 70 هزار نفر جمعیت طبق استانداردها یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است ملایر نیز با توجه به جمعیت طبق استاندارد این ایستگاه را نیاز دارد.

جوادی از اضافه شدن 10 نیروی جدید در روزهای آینده به نیروهای آتش‌نشانی ملایر از سوی شهرداری خبر داد و ابراز داشت: با افزایش نیروها، خدمت‌رسانی بیشتری را در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود امکانات و تجهیزات در برخی مواقع آتش‌نشانان و خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند افزود: در این راستا به دنبال خرید چند خودروی سبک هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر اذعان داشت: با وجود باریک بودن برخی کوچه‌ها در هنگام بروز حادثه، خودروهای سنگین قادر به ورود داخل کوچه نیستند و وجود خودروهای سبک، کار را برای خدمت‌رسانی سهل و آسان‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بخش ترافیک در برخی مواقع و وجود دست‌اندازها در خیابان‌های شهر رسیدن به محل حادثه را با تأخیر مواجه می‌کند، گفت: معمولاً میانگین حضور نیروها را در محل حادثه در ملایر بین 4 تا 5 دقیقه است.

جوادی با اشاره به اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در فصل تابستان اتفاق می‌افتد و بیشتر مربوط به روستاهاست گفت: عامل مهم این آتش‌سوزی‌ها افرادی هستند که با انداختن یک نخ سیگار و یا روشن کردن آتش در مزارع و زمین‌های کشاورزی این حوادث را به وجود می‌آورند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این سازمان در ملایر اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 128 مورد عملیات اطفاء حریق درون‌شهری و برون‌شهری توسط سازمان آتش‌نشانی ملایر انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر از انجام 206 مورد کارشناسی ساختمان و 84 مورد تست جعبه فایرباکس توسط این سازمان در شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: شرکت در کلاس‌های آموزشی نیز پنج مورد بوده است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت نیز 290 مورد عملیات اطفاء حریق جزئی در ملایر انجام شده که این رقم نیز افزایش داشته است.

جوادی از انجام 40 مورد عملیات امداد و نجات و 20 عملیات آبکشی و آبرسانی در ملایر توسط نیروهای این سازمان در شش ماهه سال جاری خبر داد و ابراز داشت: صدور گواهی نیز در این مدت 21 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو نفر غواص نیز در سازمان آتش‌نشانی ملایر وجود دارد و به دنبال جذب غواصان بیشتری هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر یادآور شد: خوشبختانه امسال در سد کلان ملایر غرق‌شدگی نداشتیم.

انتهای پیام/89003/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول