اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

ارائه آموزش‌های آتش‌نشانی به بیش از 107 هزار نفرساعت در اصفهان

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از ارائه آموزش‌های آتش‌نشانی به بیش از 107 هزار نفرساعت در اصفهان خبر داد.

ارائه آموزش‌های آتش‌نشانی به بیش از 107 هزار نفرساعت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا یاوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان در راستای فرهنگ‌سازی رعایت موارد ایمنی در بین مردم استفاده از ظرفیت‌های بسیج است، اظهار کرد: آموزش‌های لازم در زمینه مباحث ایمنی از سوی این سازمان به نیرو‌های بسیجی ارائه می‌شود.

وی به اهمیت استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای کاهش وقوع حوادث در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: بسیج با استفاده از این آموزش‌ها باید بتواند بازویی برای محلات در راستای کاهش وقوع حوادث و ایمن‌سازی محیط شهری باشد.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه در ایام نوروز این سازمان از تمهیدات لازم برای ایمنی مسافران در سطح شهر استفاده کرده است، تصریح کرد: جلوگیری از گاز پیک‌نیکی و کنترل چادر‌های مسافران به منظور پیشگیری از وقوع حریق و گاز‌گرفتگی در سطح شهر از برنامه‌های این سازمان بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته استفاده از این تمهیدات در راستای کاهش گاز‌گرفتگی‌ها برای مسافران نقش مؤثری داشته است، اضافه کرد: همچنین با استفاده از این تمهیدات طی سال‌های گذشته حادثه گاز‌گرفتگی برای مسافران نوروزی در چادر‌های اسکان نداشته‌ایم.

یاوری با اشاره به اینکه بیشترین حادثه گاز‌گرفتگی در دی ماه رخ می‌دهد، متذکر شد: فرهنگ‌سازی در راستای رعایت مسائل ایمنی برای کاهش گاز‌گرفتگی‌ها در سطح شهر نقش مؤثری دارد، اما در حال حاضر مردم در زمینه بحث گاز منوکسید کربن به بی‌توجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه اداره پیشگیری این سازمان دارای چهار واحد ایمن‌سازی صنوف، صنایع و پروژه‌ها، ایمن‌سازی شهری و واحد مهندسی سیستم‌ها و دستور‌العمل‌ها است، افزود: همچنین در حال حاضر برای نخستین بار واحد بازرسی و HSQ در این سازمان راه‌اندازی شده است.

معاون آموزش، پیشگیری و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفت: مسئولیت ایمنی کار برای نخستین بار در حوزه شهرداری در پروژه میدان امام علی (ع) مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان آموزش‌های ارائه شده به شهروندان از سوی این سازمان اظهار کرد: طی 6 ماهه نخست امسال آموزش‌های آتش‌نشانی در راستای مباحث ایمنی به 107 هزار و 246نفر-ساعت در اصفهان ارائه شده است.

یاوری با بیان اینکه در سال 1390 تعداد آموزش‌های آتش‌نشانی در اصفهان 257 هزار نفر-ساعت بوده است، ادامه داد: همچنین تعداد آموزش‌های آتش‌نشانی در سال گذشته 297 هزار و 275 مورد بوده است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول