اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی خبر داد

ثبت بیش از 8 هزار ولادت در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی با بیان این‌که ولادت در استان 5.43 درصد افزایش داشته است، گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 8 هزار و 792 ولادت در ثبت احوال خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از 8 هزار ولادت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های ثبت احوال در نیمه نخست امسال برگزار شد، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال گذشته 8 هزار و 339 ولادت در ثبت احوال خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی با بیان این‎که ولادت در خراسان جنوبی 5.43 درصد افزایش داشته است، افزود: در شش ماه نخست سال جاری 8 هزار و 792 ولادت در ثبت احوال خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

*ثبت 5 هزار ولادت شهری در ثبت احوال خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان این‌که در شش ماه نخست سال جاری 4 هزار و 709 ولادت شهری ثبت شده است، ادامه داد: همچنین طی این مدت 3 هزار و 83 ولادت در روستا رخ داده است.

پورحسین با بیان این‌که 8 هزار و 508 مورد از ولادت‌های ثبت شده در شش ماه نخست سال بوده است، اضافه کرد: 284 نوزاد دیگر تاریخ تولدشان مربوط به سال‌های قبل بوده است.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری تعداد ولادت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع برابر با 8 هزار و 779 واقعه و تعداد وقایع بالای یکسال 13 مورد بوده است.

*ثبت 100 مورد دوقلوزایی در ثبت احوال خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: درصد ثبت وقایع ولادت در مهلت قانونی به زیر یکسال، 99.74 بوده که این شاخص در سه اداره دستگردان، زیرکوه و فردوس 100 درصد بوده است.

پورحسین با اشاره به چند قلوزایی در خراسان جنوبی افزود: در شش ماه نخست سال جاری 101 مورد دوقلوزایی در ثبت احوال استان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد دوقلوزایی مربوط به شهرستان بیرجند با 50 مورد و قاینات و طبس هر کدام با 11 مورد است.

*اعلام 94 درصد از ولادت‌ها توسط پدران نوزادان

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: در شش ماه نخست سال جاری حدود 94.44 درصد از ولادت‌های ثبت شده توسط پدر نوزادان اعلام شده است؛ همچنین حدود 1.38 درصد از ولادت‌ها با حضور مشترک پدر و مادر و 2.79 درصد از ولادت‌ها با حضور مادر نوزاد ثبت شده است.

پورحسین بیشترین میزان فرزندآوری را در گروه سنی مادران 25 تا 29 سال با رقم 32.43 درصد عنوان کرد.

وی با بیان این‌که از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شش ماه نخست سال جاری حدود 98.48 درصد به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما بوده است، خاطر نشان کرد: همچنین حدود 1.43 درصد به استناد گواهی گواهان و 0.09 درصد نیز به استناد سایر مراجع قانونی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/69019/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول