اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی خبر داد

برگزاری نخستین همایش جمعیت در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری همایش جمعیت به صورت استانی و شهرستانی در برنامه‌های راهبردی سازمان پیش‌بینی شده که در این راستا اداره کل ثبت احوال استان نیز به زودی همایش جمعیت را در این استان برگزار می‌کند.

برگزاری نخستین همایش جمعیت در خراسان‌جنوبی

علی پورحسین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت سیاست‌ها و راهبردهای جمعیتی کشور، اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در نظر دارد به منظور تبیین مهمترین مباحث جمعیتی کشور و استان، همایش جمعیت را در خراسان‌جنوبی برگزار کند.

وی اذعان داشت: برگزاری همایش جمعیت به صورت استانی و شهرستانی در برنامه‌های راهبردی سازمان پیش‌بینی شده که در این راستا اداره کل ثبت احوال استان نیز به زودی همایش جمعیت را در استان برگزار می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اذعان داشت: این همایش در پنج محور، تحصیلات و آگاهی از اطلاعات صحیح سلامت باروری، برخورداری از مهارت‌های زندگی مبتنی بر دین مبین اسلام، ازدواج به هنگام، فرزند آوری به موقع و بهداشت و حقوق باروری برگزار می‌شود.

پورحسین تصریح کرد: راهکارهای جدید برای حفظ سلامت، افزایش و تامین معیشت، تغییر الگوهای سبک زندگی، تغییر نگرش‌ها و سیاست‌های جمعیتی و تعالی جمعیت با فرهنگسازی و الگوهای اسلامی از جمله مباحث مورد طرح و بررسی در همایش مذکور است.

وی بررسی مسائل جمعیتی استان از زوایای مختلف و تبیین راهبردهای کلان و سیاست‌های اجرایی مربوط با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان، صاحب‌نظران و تصمیم سازان حوزه‌های مختلف علمی و اجرایی را یکی از اهداف همایش جمعیت برشمرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: تقویت جایگاه ثبت احوال با توجه به ایفای نقش محوری در مباحث جمعیتی کشور، ارائه توانایی‌های بالقوه سازمان، تقویت تفکر کارشناسی در استفاده از آمارهای جمعیتی و بکارگیری آنها در سیاست‌گذاری‌های جمعیتی، از دیگر اهداف همایش جمعیت هستند.

پورحسین از همه صاحب‌نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه استان دعوت کرد با ارائه نظرات و مقالات به برگزاری هر چه بهتر این همایش کمک کنند.

انتهای پیام/69017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول