اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی:

ثبت ولادت در خراسان جنوبی 99.7 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی گفت: میزان ثبت ولادت در خراسان جنوبی 99.7 است که از میزان کشوری بالاتر است.

ثبت ولادت در خراسان جنوبی 99.7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال بیرجند که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در ارتباط با ثبت و احوال اظهار داشت: ثبت و احوال مأموریت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن پوشش ثبت وقایع حیاتی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در پوشش ثبت وقایع حیاتی به میزان صددرصد برسیم،باید تلاش کنیم.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت وقایع ولادت در کشور 96.41 است، خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی این میزان 99.7 درصد است که از میزان کشوری نیز بالاتر است.

پور‌حسین متذکر شد: در شهرستان‌های خراسان جنوبی به سبب جمعیت کمتر ولادت نیز کمتر است، اما 50 درصد مجموع ولادت‌های استان در شهرستان بیرجند انجام می‌شود.

وی از 99.51 درصد رشد ولادت در شهرستان بیرجند خبر داد و یادآور شد: میزان فوت در این شهرستان به 99.17 درصد رسیده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند نیز با اشاره به فعالیت‌های مفید شورای هماهنگی ثبت وقایع گفت: این شورا در مدت دو سال که برگزار شده، گام‌های خوبی برای هماهنگی و ثبت وقایع چهارگانه برداشته است.

سید محمد‌زمان ابطحی، وقایع چهارگانه را تولد، فوت، ازدواج و طلاق عنوان کرد و ادامه داد: کمبودها و کاستی‌هایی که در ثبت وقایع پیش می‌آید، باید در کارگاه‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمارهای طلاق باید تحلیل شود، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که آمار طلاق را در خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به حداقل برسانیم.

ابطحی در پایان عنوان کرد: برای کاهش آمارهای طلاق در جامعه کارگروهی به نام کارگروه فرهنگی و اجتماعی در این زمینه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/69010/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول