اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی:

97 درصد از ثبت ولادت‌های بیرجند در بیمارستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی گفت: 97.17 درصد از ثبت ولادت‌های بیرجند در بیمارستان‌های این شهرستان انجام می‌شود.

97 درصد از ثبت ولادت‌های بیرجند در بیمارستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پور‌حسین ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو بیمارستان شهید رحیمی و ولیعصر بیرجند 10 تا 15 مورد ولادت در روز به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: حداکثر تا 24 ساعت از ولادت کودکان در بیمارستان شناسنامه‌های آنها صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه 97.17 درصد از ثبت ولادت‌ها در بیمارستان‌های بیرجند انجام شده اذعان داشت: این امر به سبب پیشرفت علم و بهداشت در سطح جامعه است.

پور‌حسین با اشاره به اینکه اطلاعات بعضی از روستاها به موقع به ثبت و احوال داده نمی‌شود، متذکر شد: دلیل آن این است که دهیاران در آن روستا سکونت ندارند تا از وقایع آن آگاهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: به سبب اینکه خراسان جنوبی در کنار مرز قرار گرفته است شناسنامه افرادی که فوت می شوند باید ثبت شود تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه شناسنامه‌های قدیم امکان جعل آن وجود داشت، یادآور شد: شناسنامه‌های مکانیزه ضریب امنیتی بالایی دارند و امکان جعل آنها وجود ندارد.

پور‌حسین اضافه کرد: در خراسان جنوبی 81 درصد از اسناد هویتی آرشیو شده است و در شهرستان بیرجند صددرصد کار انجام شده است.

وی از اجرای پروژه طرح تحرک خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی 17 پروژه و 222 فعالیت در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی به نام‌ها و نام‌های خانوادگی استفاده شده اشاره کرد و اذعان داشت: 20 نام نخست از نام‌های مذهبی و ملی بوده است.

پور‌حسین با اشاره به آمار طلاق در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امسال به ازای هر 12 ازدواج یک طلاق داشته‌ایم در حالی که طی سال گذشته به ازای 14 ازدواج یک طلاق داشته‌ایم.

انتهای پیام/69010/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول