اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

تشییع شهدا فرهنگ ایثار را گسترش می‌دهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: تشییع و تدفین شهدای دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در بین مردم به ویژه جوانان نشر می‌دهد.

تشییع شهدا فرهنگ ایثار را گسترش می‌دهد

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید گمنام در پادگان تیپ 38 ذوالفقار سپاه در کرمان گفت: چند روز پیش کرمان میهمان چهار شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از منطقه فاو در سال 67 بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: دو شهید هویت‌دار در شهرستان بم و یکی از شهیدان گمنام در شهرستان راین و دیگری امروز در پادگان تیپ 38 ذوالفقار کرمان در خاک آرام گرفتند.

وی با اشاره به اینکه لشکر 41 ثارالله استان کرمان از چند سال قبل درخواست تدفین یک شهید گمنام را داشت، عنوان کرد: از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی کمیته‌ای را برای بازدید از این مکان فرستادند و طبق استانداردها و شاخص‌هایی که داشتند در نهایت این درخواست را تایید کردند.

حسنی‌سعدی اذعان داشت: سالانه بیش از 500 هزار سرباز از مناطق مختلف کشور به خدمت سربازی اعزام می‌شوند و پادگان لشکر همیشه قهرمان 41 ثارالله نیز سربازان قابل توجهی را در بر می‌گیرد و این درخواست علاوه بر ایجاد روحیه معنوی در سربازان مشمول، کسب ثواب برای درخواست‌کنندگان تدفین شهید گمنام در این پادگان است.

وی افزود: هنگامی که در سه نوبت برای ورود به نمازخانه در ورودی آن با قبر مطهر شهید گمنام روبه‌رو می‌شوند به برکت شهید از خواب‌های غفلت دنیایی بیدار شده و یادآور شهدا و روحیه جان‌نثاری آنها می‌شوند، لذا از این بابت احساس ادای دین به شهدا و دفاع از مملکت خود در آنها متبلور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مادران بسیاری از شهدای گمنام هنوز در قید حیات و چشم به‌ راه فرزند خود هستند، ابراز داشت: سربازانی که از شهرستان‌های دیگر به این پادگان اعزام شدند با توجه به این موضوع از دل‌تنگی‌های خود می‌کاهند و امیدوار هستند.

حسنی‌سعدی متذکر شد: تمام نیروهای این پادگان با تأسی از شهدا و حفظ فرهنگ شهادت، ایثارگری و شهامت را در خود پرورش می‌دهند و لحظه‌ای از یادگاران دفاع مقدس و حفظ خون شهدا غافل نیستند.

وی با تاکید بر اینکه حضور شهدا در هر مکانی پرده‌های غفلت را از انسان می‌زداید، عنوان کرد: از آثار حضور شهدا در مکان‌های خاص این است که به برکت وجود آن شهید انسان‌ ناخودآگاه به عهد بستن با شهدا مشغول می‌شود و همواره سعی دارد که در حفظ این پیمان بکوشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ احترام و تکریم شهدا را در کشور بیش از پیش گسترش دهیم تا طی تاریخ انقلاب اسلامی شاهد کمترین بی‌توجهی‌ها به شهدا باشیم.

وی افزود: مراسم تشییع و تدفین شهدای دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در مردم به ویژه جوانان نشر می‌دهد و با شرکت خود در مراسم‌ و یادواره‌های شهدا ثابت‌‌ می‌‌کنیم که همیشه مدیون رشادت‌ها و دلاوری‌های آنها هستیم.

انتهای پیام/80028/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول