اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

ایستادگی در برابر سختی‌ها را باید از شهدا و ایثارگران آموخت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی در برابر سختی‌ها را باید از ایثارگران و شهدای دفاع مقدس آموخت.

ایستادگی در برابر سختی‌ها را باید از شهدا و ایثارگران آموخت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با بسیجیان و ایثارگران دشتستان با تبریک هفته دفاع مقدس و قدردانی از رشادت‌های ایثارگران اظهار داشت: تنها راه رسیدن به کمال الهی و رستگاری، مسیری است که شهدا به ما آموخته‌اند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های جنگ این بود که مسیر را برای ما مشخص کرد و شهدا و رزمندگان حرکت مستحکم در این مسیر را به ما نشان دادند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تحقیق و شناخت ما از واقعیات دفاع مقدس بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: شناخت ما بیشتر در ظواهر و زمینه‌های روبنایی دفاع مقدس بوده که باید در راستای شناختن زوایای پنهان و ارزش‌های واقعی دفاع مقدس تلاش کنیم چراکه واقعیات و رازهای زیادی در آن نهفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حتی واقعیت‌های فاطمیه و قیام و حرکت حضرت زهرا (س) را نیز اگر تمام اندیشمندان و تحلیل‌گران دنیا تلاش کنند نمی‌توانند به آن پی ببرند؛ عمر و قیام ایشان در مدت کوتاهی بود ولی دریایی عمیق از پیام، حقایق و معنویات است.

موسوی‌نژاد با بیان این‌که شهدا از درجات بالای معنویت و عرفان برخوردار بودند، تاکید کرد: شهدا هرگز مطالعه و راز و نیازهای شبانه‌روزی نداشتند که به عنوان علامه‌های معنویت به درجه‌های بالای عرفان رسیدند.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت اظهار داشت: شهدا فقط این را فهمیده بودند که چه وظیفه‌ای دارند و باید به تکلیف خود عمل کنند و هر انسانی بداند در شرایط موجود وظیفه و تکلیفش چیست و در عمل به آن کوشش کند به درجه علامه‌ای رسیده است.

مقاومت همواره با سختی همراه است

عضو کمیسون انرژی مجلس عنوان کرد: متاسفانه امروزه اکثر ما به خاطر بسیاری از مادیات و تعلقات دنیوی به تکلیف خود عمل نکرده و از آن عبور می‌کنیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به ایستادگی و مقاومت شهدا و رزمندگان در برابر مشکلات مختلف و کوتاه نیامدن از آرمان‌های خود گفت: در شرایط فعلی نیز مشکلات وجود دارد ولی باید ایستادگی در برابر سختی‌ها را از ایثارگران و شهدای دفاع مقدس یاد گرفت همانگونه که آن‌ها هرگز در برابر فشارها و مشکلات کمر خم نکردند.

وی تصریح کرد: فرهنگ مقاومت همواره با سختی و رنج همراه است و اصولاً مقاومت بدون سختی وجود ندارد و کاری که به راحتی امکان‌پذیر باشد، اسمش مقاومت نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مقاومت یعنی این‌که عده‌ای در مقابل شما بایستند و به منافع شما چنگ بزنند در غیر این‌صورت مقاومتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که عمل به تکلیف امری دیکته‌ای نبوده بلکه انسان خودش باید به آن برسد، گفت: در صورت عمل به تکلیف همیشه عزیز نمی‌شویم بلکه گاهی ممکن است منفور شده و دشمنانی پیدا کنیم که قطعاً در آن حکمت الهی وجود دارد.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: عزت و ذلت انسان در دست خداوند است و انتقادات و تخریب‌های مقطعی توسط سایرین شکست محسوب نمی‌شود بلکه در صورتی‌که به وظیفه خود عمل کرده باشیم همیشه پیروز هستیم.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول