اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید مازندران خبر داد

فعالیت 15 هزار فرزند شاهد و ایثارگر مازندرانی در بخش قرآنی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران گفت: حدود 15 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران در بخش قرآنی فعالیت دارند.

فعالیت 15 هزار فرزند شاهد و ایثارگر مازندرانی در بخش قرآنی

هدایت مظلومی در حاشیه مراسم تجلیل از قرآن آموزان شاهد و ایثارگر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اهم فعالیت بنیاد شهید در بخش امور آموزش عمومی، عالی و نخبگان بوده و بخش فرهنگی شامل فعالیت قرآنی، هنری، ادبی، فوق برنامه، اردوها و سفر به اماکن متبرکه است.        

وی از فعالیت 72 مدرسه شاهد و 15 مدرسه ایثارگر در مازندران خبر داد و افزود: 4 هزار و 600 نفر در بخش ورزشی آموزشی و مسابقات ورزشی در حال تمرین هستند.

این مسئول اذعان داشت: در بخش قرآنی نیز 14 هزار و 579 نفر مشغول فعالیت بوده که از 93 پیشتاز قرآنی 32 نفر در مسابقات کشوری شرکت کردند که از این تعداد 16 نفر حائز رتبه اول تا سوم شدند.

مظلومی از شرکت بیش از یک‌هزار و260 نفر در مسابقات شهرستانی و350 نفر در مسابقات استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت قرآنی در بخش آموزشی، مسابقات، روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و مسابقات پیامکی، جزء به جزء قرآن و برگزاری برنامه‌های ماه رمضان به صورت شهرستانی و استانی است.                      

وی از کسب رتبه دوم کشوری در بخش قرآنی خبر داد و گفت: سال گذشته مقام کشوری فرزندان شاهد و ایثارگر در بخش قرآنی رتبه چهاردهم بود که امسال با وجود غیبت دو نفر از شرکت‌کنندگان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.

مظلومی از آموزش پیش از اعزام با حضور اساتید برجسته خبر داد و خاطرنشان کرد: 57 مربی در بخش آموزش مقدماتی و 11 مربی در سطح پیشرفته در حال آموزش هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه شش کانون در سطح مازندران مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: این کانون‌ها در شهرهای تنکابن، آمل، بابل، قائمشهر، ساری و بهشهر مستقر هستند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان داشت: بیش از 264 نخبه در تمام زمینه‌های علمی دارای مقالات isa  دکتری تخصصی پزشکی PHD  مخترعان و مبتکران هستند.

وی تصریح کرد: 3 هزار و500  نفر از فرزندان شاهد، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد زیرپوشش بنیاد شهید مازندران هستند.

مظلومی اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار و 158 دانشجو زیرپوشش بنیاد شهید مازندران مازندران هستند که پیش‌بینی می‌شود در ترم جدید به 11 هزار و 500 نفر افزایش یابد که در 145 دانشگاه مازندران مشغول تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: کسب رتبه نخست کشوری توسط فرزندان جانباز در مسابقات وزنه‌برداری از دیگر افتخارات ورزشی فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران بوده است.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول