اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه باید حفظ شود

امام جمعه ملایر بر حفظ روحیه ایثار و شهادت‌طلبی با تداوم ادامه راه شهدا در جامعه تأکید کرد.

روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر، دفاع مقدس را بزرگترین یادگار شجاعت و دلاورمردی‌های ملت ایران در طول انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: داشتن روحیه ایثار و جهاد در مقابله با ظلم و پیروی و دفاع از ارزش‌های اسلامی در ادامه مسیر راه امام حسین(ع) باعث شد تا جوانان ما با افتخار و شجاعت هشت سال در برابر دشمن متجاوز بایستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و هزار و 100 شهید شهرستان ملایر تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سه دهه از دفاع مقدس مردم ایران همچنان عشق و ارادت خود را به شهدا دارند و این روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در ادامه راه شهدا همچنان باید حفظ شود.

خطیب جمعه ملایر گفت: مردم شهرستان ملایر نیز در دوران دفاع مقدس سهم بسزایی داشته و در این راستا تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده نشان از انقلابی بودن و شهادت‌طلبی مردم ملایر در دوران دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه ساله در مهرماه جشن عاطفه‌ها در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زیر پوشش کمیته امداد با همت این نهاد و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود، بر حضور خیرین و اقشار مختلف مردم در این جشن تأکید کرد.

فاضلیان یادآور شد: در این زمینه کمک و دستگیری از نیازمندان اجری دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

وی به مناسبات ماه ذی ‌القعده و ذی‌الحجه اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت حضرت امام جواد(ع) و دحوالارض از مناسبت‌های مهم این ماه هستند.

امام جمعه ملایر با اشاره به کرامات و فضایل امام نهم اظهار داشت: ایشان یا توجه به دوران کوتاه امامت توانستند با تربیت شاگردان زیادی منشأ خدمات بزرگی برای دین اسلام باشند و مکتب اهل بیت را ادامه دهند.

وی بر الگوگیری و ادامه راه ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: مسیر سعادت انسان در ادامه راه و مکتب اهل بیت است.

فاضلیان همچنین بر عزاداری گسترده هیئت‌های مذهبی و مردم ملایر در روز شهادت امام جواد(ع) در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی همچنین به روز دحوالارض اشاره کرد و گقت: فضیلت و ثواب روزه گرفتن در این روز بسیار بالاست و سفارش‌های زیادی در انجام مستحبات این روز در روایات آمده است.

امام جمعه ملایر در پایان ضمن سفارش مردم به تقوی الهی تصریح کرد: قلب مؤمن تجلی‌گاه نور خداوند است و نور خدا با تقوا به قلب مؤمن می‌تابد.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول