اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/به مناسبت هفته دفاع مقدس

شهید مقدس‌ترین واژه دایرة‌المعارف ایثار است

شهید مقدس‌ترین واژه دایره‌المعارف ایثار و فداکاری است، شهید جلوه‌گر شور و عشق‌ورزی است.

شهید مقدس‌ترین واژه دایرة‌المعارف ایثار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، وقتی از ناملایمات‌ و بازی‌های روزگار دلم می‌گیرد و از همه چیز این دنیای فانی خسته می‌شوم، تنها جایی که آرامم می‌کند، گلزار شهدا است.

این عادت بچگی من است، انس و الفت من با شهدا از همان بچگی بود، زمانی از روی شیطنت بچگی در خانه آتشی می‌سوزاندم و مورد بی‌مهری پدر و مادر قرار می‌گرفتم، می‌رفتم گلزار شهدا که نزدیک خانه ما بود و آن جا گریه می‌کردم.

می‌دانستم بدی از خودمه، اما انگار گلزار شهدا که می‌آمدم یکی منو با همه بدی‌هام می‌خواست و درک می‌کرد و دست مهربانش را روی سرم می‌کشید.

وقتی پرتو نگاه‌های مهربان شهدا که از قاب نورانی چشمانشان به چشمم می‌خورد و به قلبم می‌نشست، آرام می‌شدم و احساس خوشی بهم دست می‌داد.

از آن زمان به بعد شهدا شدن باباهای مهربان من، هر کار که می‌خواستم انجام دهم، می‌رفتم گلزار شهدا و از آنها اجازه می‌گرفتم و می‌خواستم برایم دعا کنند.

بعضی وقتها با خود می‌گویم شاید آن زمان بچه بودم و باطنی پاک داشتم که به هم نگاه می‌کردند و من را مورد لطف خودشان قرار می‌دادند، اما اکنون که درست فکر می‌کنم میگم نه.

شهدا آن قدر بزرگ هستند که دل آدم‌های بدی مثل من را نمی‌شکنند و بی‌منت دستگیری می‌کنند، اگر بزرگ نبودند که به خاطر آرامش و آسایش ما از خودشان نمی‌گذشتند و گرانبهاترین کالای وجودی خود را که با خدا معامله نمی‌کردند که در ازای آن به ما افتخار و سربلندی هدیه دهند.

آری شهید مقدس‌ترین واژه دایرةالمعارف ایثار و فداکاری است، شهید جلوه‌گر شور و عشق‌ورزی است، شهید حماسه همیشه جاوید جاودانگی است.

..................................

یادداشت از عصمت ایزدی

..................................

انتهای پیام/80012/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول