اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین خبر داد

محرومیت مشمولان غایب و فراری از دریافت خدمات اداری

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین از محرومیت مشمولان غایب و فراری از دریافت خدمات اداری و دولتی خبر داد.

محرومیت مشمولان غایب و فراری از دریافت خدمات اداری

علیرضا عزیزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مشمولان غایب و فراری از دریافت خدمات سازمان‌های اداری، دولتی و خصوصی محروم هستند و حق دریافت این خدمات را ندارند.

وی افزود: طبق ماده 10 قانون وظیفه عمومی مشمولان غایب و فراری از دریافت هر گونه وام وابسته به دولت اعم از کشاورزی، مسکن و صنعتی، شرکت در آزمایش‌های رانندگی، نامزد شدن در انتخابات مجلس و سایر شوراها محروم هستند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: آن‌ها همچنین از نامزد شدن در انجمن‌های قانونی، تحویل اصل گواهینامه یا پایان‌نامه دیپلم، صدور پروانه کسب اجازه اشتغال، عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری از دولت و نهادهای وابسته، استخدام رسمی و پیمانی خرید خدمت در وزارتخانه‌، مؤسسه‌های دولتی و نهادها و شرکت‌های قانونی محروم هستند.

عزیزیان با اشاره به اینکه خدمات نام‌ برده شده به مشمولان غایب و فراری داده نمی‌شود، بیان کرد: این مشمولان برای دریافت این خدمات باید مدرکی دال بر وظیفه خدمت به نهادهای مربوطه ارائه دهند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از افراد این کارت را گم کرده یا هنوز در مراحل صادر شدن است، اضافه کرد: در این صورت مسئولان مستقر در این نهادها به وظیفه عمومی استعلام می‌کنند تا وضعیت خدمت وظیفه آنان بررسی شود و پاسخ مربوطه را دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: این افراد در صورت داشتن کارت معافیت و پایان خدمت می‌توانند از این خدمات استفاده و در صورت نداشتن از دریافت آن منع می‌شوند.

عزیزیان اذعان داشت: طبق ماده 62 قانون وظیفه عمومی استخدام مشمولان در وزارتخانه‌ها، اداره‌های وابسته به دولتی و مؤسسه‌های خصوصی بدون ارائه وظیفه خدمت یا معافیت دایم ممنوع است.

این مسئول با بیان اینکه هیچ کدام از وزارتخانه‌ها و کارخانه‌ها حق استخدام مشمولان سربازی غایب و فراری را ندارند، تصریح کرد: مسئولان و مدیران مربوطه در صورت استخدام آنان طبق قانون مجازات می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: استخدام مشمولان غایب و فراری در مؤسسه‌های دولتی،‌ کارخانه‌ها، آموزشگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی از طریق نیروی انتظامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند و طبق مقررات برای برخورد با‌ آنان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

عزیزیان تأکید کرد: مسئولان و مدیران نهادها و مؤسسه‌های دولتی و خصوصی اعم از اداره‌ها و شرکت‌ها از استخدام مشمولان غایب و فراری به شدت پرهیز کنند.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها به موقع فرزندانشان را به خدمت وظیفه اعزام کنند تا آنان از دریافت خدمات یاد شده برخوردار شوند، یادآور شد: افرادی که به موقع به سربازی اعزام نشوند، طبق قانون به مدت سه ماه اضافه خدمت جریمه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: هر فردی که به سن مشمولیت رسیده و در حال تحصیل است می‌تواند با ارائه نامه از دانشگاه و مؤسسه مربوطه به تحصیل خود ادامه دهد و به خدمت اعزام نشود.

انتهای پیام/77009/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول