اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تکرار خاطرات سربازی مدیران کرمانی در یک شب به‌یادماندنی / از رزم شبانه تا سربازان فراری + تصاویر

مدیران استان کرمان یک شب به یادماندنی را با تکرار خاطرات دوران مقدس سربازی خود در آیین نمادین خدمت سربازی در پادگان 05 سپری کردند.

تکرار خاطرات سربازی مدیران کرمانی در یک شب به‌یادماندنی / از رزم شبانه تا سربازان فراری + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیران استان کرمان به پیشنهاد استاندار کرمان و به مناسبت هفته دفاع مقدس شامگاه دوشنبه را با شرایط سربازان واقعی در پادگان 05 شهید علیرضا اشرف‌گنجویی ارتش سپری کردند تا خاطرات دوران سربازی خود را زنده کنند.

مدیران استان کرمان از جمله استاندار کرمان و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران از شامگاه دوشنبه یکم مهر ماه تا صبح سه‌شنبه دوم مهر ماه در آیین نمادین خدمت سربازی حضور پیدا کردند.

این مدیران پس از حضور در ویژه‌برنامه قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق تجهیزات مورد نیاز برای شرکت در دوره آموزش رزم شبانه را دریافت کردند.

آنها بعد از شرکت در دوره آموزشی رزم شبانه به آسایشگاه سربازان رفتند و قرق و خاموشی اجرا شد.

 

مدیرانی که سرباز فراری شدند

گر چه که فرماندهان ارتشی و استاندار کرمان اعلام کردند که خروج مدیران که در واقع سرباز مدیر بودند از پادگان امکانپذیر نیست، اما چند نفر از مدیران همراه با خبرنگاران از پادگان خارج شدند تا بحث سربازان فراری در ذهن‌ها متبادر شود.

 

صبح امروز سه‌شنبه دوم مهر ماه مدیران ارشد کرمان در ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد با اعلام زمان بیداری از خواب بیدار شدند و نماز صبح را به جماعت اقامه کردند و سپس به ورزش و نرمش صبحگاهی پرداختند و بعد از صرف صبحانه در آیین صبحگاه شرکت کردند.

 

علت حضور معاون استاندار کرمان در پادگان 05

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان که خدمت سربازی خود را در سال 59 و در جبهه‌های غرب و مریوان سپری کرده و بعد از آن هم همچنان در دفاع مقدس حضور داشته است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با این عشق به پادگان 05 آمدم تا خاطرات دوران سربازی برایم یادآوری شود.

 

کریم مهرشاد انتقال تجربه مدیران به سربازان و بیان خاطرات واقعی را از جمله مزایای برگزاری آیین نمادین خدمت سربازی مدیران کرمان برشمرد و افزود: این موارد به صورت سازنده بر سربازان تاثیر می‌گذارد.

مرور خاطرات سربازی و دریافت انرژی جدید

وی ابراز داشت: در این سال‌ها هر زمان از نظر مسائل معنوی و یا حتی مالی به مشکلی برخورد می‌کنم، نگاهی به سال‌های خدمت سربازی در سال 59 دارم و اینکه با چه عشقی خدمت می‌کردیم و اینگونه انرژی جدیدی برایم ایجاد می‌شد.

 

این مسئول خواستار تکرار آیین نمادین خدمت سربازی مدیران شد و عنوان کرد: با حضور در این آیین می‌توانیم، بازنگری در رفتار، سازندگی و ارتقای روحی داشته باشیم و روحیه جبهه و جنگ را زنده نگه داریم و این امر سبب افزایش بصیرت می‌شود.

دوران سربازی نقطه عطف زندگی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان هم که لباس سربازی به تن کرده بود به خبرنگار فارس گفت: من خدمت سربازی را از سال 70 در دانش‌سرای تربیت معلم بودم.

مصطفی سلطانی حضور در دانش‌سرای تربیت معلم را یکی از دوران به یادماندنی و نقطه عطف زندگی خود برشمرد و ابراز داشت: در این دوران با بچه‌ها بودیم و خاطرات شیطنت‌ها برایم ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری آیین نمادین سربازی مدیران کرمان در آستانه روز سرباز تداعی‌گر روزهای انسان‌سازی است، افزود: سربازی در واقع نام مقدسی دارد و در همه جوامع و کشورها هر کجا بحث از شرف و حیثیت ناموس است، سرباز و سربازی نخستین معنی که به ذهن متبادر می‌شود.

 

سربازان مظلوم هستند

این مسئول با اشاره به اینکه شاید به نوعی بتوان گفت که سربازان یکی از اقشاری هستند که کمتر مورد توجه واقع می‌شوند، خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره سربازان شهید طی سال‌های اخیر و امثال این حرکت‌ها می‌تواند در راستای شناساندن نقش پراهمیت سربازان در جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: حضور مسئولان در پادگان 05 موجب می‌شود که پدران و مادران هم اهمیت دوران سربازی را درک کنند و بیشتر از گذشته از حضور فرزندان خود در لباس مقدس سربازی احساس غرور کنند.

 

================

گزارش از مهسا حقانیت

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

================

انتهای پیام/80019/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول