اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجمالی/آیت الله حسینی‌بوشهری:

طلاب قدر شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام عصر(عج) را بدانند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: طلبه با ورود به حوزه افتخار شاگردی مکتب امام صادق(ع) و افتخار سربازی حضرت بقیة‌الله را پیدا می‌کند و باید قدر این موقعیت و جایگاه ارزشمند را بداند.

طلاب قدر شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام عصر(عج) را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری  در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که صبح امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، حادثه اتوبان قم تهران را به رهبری، ملت و بازماندگان حادثه تسلیت گفت.

وی در ادامه با تبریک دهه کرامت و شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بیان کرد: ما در عین حال که سالیانی در حوزه به سر می‌بریم هنوز جایگاه و موقعیت حوزه را آنگونه که بایسته است، نشناخته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه به طلابی که برای نخستین سال به حوزه وارد شده‌اند توصیه کرد حوزه و این جایگاه رفیع را آنگونه که هست بشناسند.

وی ادامه داد: طلبه با ورود به حوزه افتخار شاگردی مکتب امام صادق(ع) و افتخار سربازی حضرت بقیة الله را پیدا می‌کند و نامی که برای او انتخاب می‌شود همراه با قداست و معنویت است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه در طول سالیان متمادی بزرگان برای حفظ حوزه تلاش زیادی داشته‌اند، گفت: اگر در جامعه دین و دین‌داری وجود دارد سهم عظیمی از آن به روحانیت و حوزه‌های علمیه برمی‌گردد.

وی افزود: اداره حوزه بر عهده افراد خاص نیست و فقط شورای عالی و مدیریت مسئولیت حراست از حوزه و اداره آن را بر عهده ندارند؛ اگر ما به دنبال اخلاق و علم هستیم اساتید در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/2258/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول