اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان:

نام قم از بین استان‌های رده بالای آمار طلاق خارج شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: نام قم در بین استان‌های رده بالای آمار طلاق در کشور جایی ندارد.

نام قم از بین استان‌های رده بالای آمار طلاق خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسعود امینی عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و تربیتی ساماندهی امور جوانان قم که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد، در جمع اعضای این کمیته از ارگان‌های مختلف استانی، از کاهش آمار طلاق در استان قم در مقایسه با سایر استان‌های کشور خبر داد.

وی در ادامه یاد آور شد: نام استان قم در گذشته جزء سه استان اول کشور در آمار مربوط به موضوع طلاق بود اما خوشبختانه در حال حاضر قم در بین هفت استان اول کشور جایی ندارد و این مایه خوشحالی و مسرت است.

مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان یاد آور شد: در حال حاضر استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان،‌ فارس و خوزستان در موضوع مربوط به طلاق رتبه‌های اول تا پنجم کشور را در اختیار دارند و تلاش ما این است که روز به روز آمار طلاق در نقاط مختلف کشور با برنامه‌های خوبی که با همکاری تمام نهادها برنامه‌ریزی می‌کنیم، کاهش یابد.

وی بیان داشت: در تمام استان‌های سراسر کشور نسبت به استفاده از ظرفیت و توانمندی ستاد ساماندهی امور جوانان به صورت جدی توصیه می‌کنیم، زیرا بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی عضو این ستاد هستند و ظرفیت‌های غنی و بالایی برای تسریع در رسیدگی به امور جوانان دارند.

امینی عنوان کرد: موضوعاتی که مربوط به امور جوانان می‌شوند، متنوع هستند اما با توجه به اینکه در آستانه روز ملی ازدواج قرار داریم باید بگویم که در حوزه ازدواج توانسته‌ایم سامانه ایجاد دفاتر ازدواج آسان را در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:‌ این در حالی است که خوشبختانه آیین‌نامه ایجاد این سامانه در هشت دانشگاه کشور نهایی شده و ان‌شاءالله فعالیت این سامانه به زودی به اجرا در می‌آید.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان‌های سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این مجمع در قالب یک تشکل رسمی و با تامین منابع مالی مورد نیاز برای جذب خیرین عزیز در امر ازدواج راه‌اندازی می‌شود.

امینی تاکید کرد: بنا به دستور و درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی تکالیف تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها را در حوزه جوانان مشخص کرده‌ایم و به صورت تدوین شده در اختیار آنها قرار داده‌ایم تا به زودی به تمام نهادها ابلاغ شود.

انتهای پیام/78002/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول