اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

عملیات اجرایی سد کوثر باید شتاب بگیرد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد شدید از توقف عملیات احداث سد کوثر از مسئولان ذیربط کشوری و استانی خواست در تکمیل این پروژه بیشتر از این تعلل نکنند.

عملیات اجرایی سد کوثر باید شتاب بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جلسه کمیته جذب سرمایه‌گذاری‌ها در خلخال و کوثر، اظهار داشت:‌ اینکه بعد از گذشت دو دهه سد کوثر با پیشرفت 85 درصد متوقف باشد و سرانجام آن نیز در هاله‌ای از ابهام باشد جای گله و نگرانی است و مردم حق دارند در این زمینه از مسئولان و مدیران اجرایی بازخواست کنند.

وی تصریح کرد: معلوم نیست به چه دلیلی اجرای این پروژه متوقف شده در حالی که قرار بود آب منطقه‌ای از محل اعتبارات ملی به تکمیل این پروژه همت کند اما شاهد تعطیلی و بلاتکلیف ماندن این پروژه و نامعلوم بودن وضعیت کشاورزی در پایین دست این سد هستیم.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر باید افزایش یابد که این افزایش قطعاً به نفع منطقه می‌باشد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: توسعه همه‌جانبه و متوازن خلخال و کوثر در محورهای مختلف مستلزم افزایش تلاش‌هایی است که از همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر که سال گذشته با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این همایش فرصتی فراهم آمد تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلف این شهرستان‌ها استخراج و معرفی شود تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌ها و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی بیشتر و بهتر فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس یادآور شد: ‌بحث داشتن راه‌های امن و مطمئن یکی از زیرساخت‌هایی است که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار دخیل باشد و با تلاش‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد درخواست مردم منطقه نیز از مسئولان استانی و کشوری تسریع در این زمینه است که امیدواری به افزایش استقبال بخش خصوصی در این شهرستان‌ها بیشتر فراهم می‌شود.

جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: سرمایه‌گذاران متعددی که برای فعالیت در زمینه‌های مختلف در منطقه اعلام آمادگی و رغبت کردند تسریع در حوزه‌های ترغیب و تشویق بخش خصوصی در توسعه منطقه و کاستن از بروکراسی‌های خسته‌کننده و غیر ضرور را انتظار دارند.

وی متذکر شد:‌ در کنار آن باید مشوق‌های جدید برای توسعه زیرساخت‌ها مد نظر باشد که قطعاً این امر به استقبال بیشتر و تمایل به سرمایه‌گذاری‌های کلان منجر می‌شود که خود این به تولید و اشتغال و پویایی بیشتر منطقه کمک می‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم حضور بخش خصوصی می‌تواند به عنوان شاه کلید توسعه در تحقق جهاد اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان ایرانی به ویژه منطقه کارگشا و نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/62007/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول