اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد

اجرای مطالعات پدافند غیرعامل طرح آب‌رسانی از سد طالقان به قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: مطالعات پدافند غیرعامل طرح آب‌رسانی به ناحیه یک استان قزوین از سد طالقان در مرحله پایانی قرار دارد.

اجرای مطالعات پدافند غیرعامل طرح آب‌رسانی از سد طالقان به قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین حمید قزوینی اظهار داشت: مطالعات پدافند غیرعامل طرح آب‌رسانی به ناحیه یک استان قزوین با هدف شناسایی تهدیدات، کاهش آسیب‌های احتمالی طرح در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی، کاهش هزینه‌های اجرای طرح و نیز به منظور اخذ مجوز ماده 215 قانون برنامه توسعه کشور انجام شده و هم‌اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: مطالعات پدافند غیرعامل طرح آب‌رسانی به ناحیه یک استان قزوین از سد طالقان بر اساس موضوع بند الف ماده 215 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور و در راستای تکمیل اقدامات انجام‌شده توسط شرکت آب منطقه‌ای قزوین با در نظر گرفتن ضرورت تأمین کمی و کیفی آب شرب استان و با رعایت اولویت نواحی پرتراکم جمعیتی از نیمه دوم سال 91 در دستور کار این شرکت قرار گرفته و هم‌اکنون مطالعات پدافند غیرعامل آن مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

قزوینی بیان داشت: با تأمین به موقع اعتبارات عمرانی در سال جاری با وجود وقفه پیش‌آمده در تخصیص اعتبارات سال 91، زمینه لازم برای بهبود شرایط در راستای ارائه خدمات به شهروندان استان قزوین و تأمین پایدار آب شرب آنها در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

مطالعات مرحله دوم طرح تأمین و انتقال آب شرب و صنعت ناحیه یک استان قزوین مربوط به حوزه شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین شامل محدوده 9 شهر آبیک، خاکعلی، شریفیه، محمدیه و مسکن مهر، بیدستان، الوند، قزوین، محمودآباد نمونه و اقبالیه و 95 روستا است که با اتمام مطالعات و اجرای آن جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 250 هزار نفر را در بر خواهد گرفت.

هدف از اجرای این طرح بهبود کیفی و تأمین کمی بخشی از نیاز آب شرب ناحیه یک استان در میان‌مدت و به میزان 30 میلیون متر مکعب از سد طالقان و از محل جابه‌جایی قسمتی از تخصیص آب کشاورزی کانال طالقان است که از این میزان 26.7 میلیون متر مکعب سهم آب شرب شهری و 3.3 میلیون متر مکعب سهم آب شرب روستایی در نظر گرفته شده است.

اجزای کلی این طرح شامل یک واحد تصفیه‌خانه آب، دو باب مخزن ذخیره و بیش از 100 کیلومتر خطوط انتقال است.

انتهای پیام/2667/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول