اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

گردشگری در خراسان شمالی حال خوبی ندارد/ استفاده از ظرفیت سدها برای توسعه گردشگری

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در سفر به استان توسعه گردشگری بوده است، گفت: اکنون گردشگری در خراسان شمالی حال خوبی ندارد.

گردشگری در خراسان شمالی حال خوبی ندارد/ استفاده از ظرفیت سدها برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از سد شیرین‌دره بر لزوم استفاده از ظرفیت سدها برای توسعه گردشگری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای خوبی در سدها برای تحقق این مهم وجود دارد، اظهار کرد: البته برخی محدودیت‌ها در حوزه مدیریت آب و تأمین آب شرب مردم وجود دارد که باید در این زمینه فکری شود.

جعفری تصریح کرد: نباید صرفاً به خاطر وجود محدودیت‌ها صورت مسئله پاک شود، بلکه باید با برخی تدابیر و مدیریت‌ها ضمن بهره‌گیری از اهداف اجرای پروژه‌ها به توسعه گردشگری در خراسان شمالی نیز کمک شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم در این بازدید اظهار کرد: سازه سد شیرین‌دره، بزرگترین سد خراسان شمالی از نوع خاکی با هسته رسی است و با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تنظیم سالانه 20میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، تنظیم آب مورد نیاز کشاورزی و بخشی از صنایع احداث شده است.

رضا نعیمی طرح آبرسانی به بجنورد را از محل این سد برشمرد و افزود: طرح ملی آبرسانی به شهر بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری کامل از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین‌دره تأمین خواهد شد.

به گفته وی این طرح به صورت عملیاتی اواخر سال گذشته بهره‌برداری شده است و آب پس از عبور از 48 کیلومتر خط لوله و اختلاف ارتفاع 740 متر با پشت سر گذاشتن چهار ایستگاه پمپاژ قوی. بعد از گذراندن فرایند تصفیه وارد شبکه آب شرب شهر بجنورد می‌شود.

انتهای پیام/63002/غ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول