اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس

طرح پاکسازی سد طالقان اجرا می‌شود

به دنبال گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس در استان البرز،‌ گروه دوستداران محیط زیست طالقان طرح پاکسازی حومه سد طالقان را اجرا می‌کنند.

طرح پاکسازی سد طالقان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، طی ماه‌های گذشته خبرنگاران فارس گزارش‌هایی درباره لزوم جمع‌آوری زباله و پاکسازی محیط‌های گردشگری و طبیعی شهرستان طالقان منتشر کردند.

در همین راستا در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال‌جاری خبری تحت عنوان "حاشیه سد طالقان پاکسازی می‌شود" در خبرگزاری فارس منتشر شد.

در این خبر مهدی فیضی عضو هیئت دوستداران محیط زیست طالقان از پاکسازی حاشیه سد طالقان خبر داده و گفته بود: "سد طالقان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان طالقان به شمار می‌رود. در این راستا و به مناسبت روز زمین پاک، تعدادی از دوستداران محیط زیست طی مراسمی حاشیه اطراف این سد را پاکسازی خواهند کرد."

فیضی امروز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان طالقان اظهار داشت: گزارش‌های قبلی این خبرگزاری موجب شد که مردم و مسئولان، درک بیشتری از ضرورت توجه به محیط زیست به ویژه حاشیه سد طالقان داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌ای با همت گروه دوستداران محیط زیست طالقان و مشارکت 300 نفر که اکثر آنها از اهالی طالقان هستند در روز جمعه بیست و نهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

فیضی تاکید کرد: پس از گزارش‌هایی که در این رابطه منتشر شد، این بار دستگاه‌های مختلف طالقان نیز همکاری خوبی با گروه دوستداران محیط زیست این شهرستان داشته و روز جمعه اداره محیط زیست، شهرداری و فرمانداری طالقان در کنار مردم خواهند بود.

وی افزود: در این برنامه،‌ گروه دوستداران محیط زیست با مشارکت مردم، گردشگران و دستگاه‌های مختلف اقدام به پاکسازی اطراف سد طالقان خواهند کرد.

* جمع‌آوری 22 تن زباله از محیط‌های گردشگری طالقان

عضو هیئت دوستداران محیط زیست طالقان متذکر شد: این برنامه پیش از این و در تاریخ ششم اردیبهشت ماه نیز انجام و طی یک روز 22 تن زباله از محیط‌های گردشگری و طبیعی طالقان توسط مردم جمع‌آوری شد.

فیضی تاکید کرد: هدف از تلاش‌های دوستداران محیط زیست طالقان این است که ضرورت حفظ منابع طبیعی را در جامعه به ویژه گردشگران ترویج کرده و از مردم بخواهیم که خودشان در این راه پیشگام باشند.

وی بیان داشت: البته فعالیت‌های ما در همین حد محدود نمی‌شود و پیش از این برنامه‌های متنوع زیادی با هدف ترویج فرهنگ شهرستان طالقان انجام داده‌ایم.

فیضی در پایان گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره بازی‌های محلی، جشنواره غذاهای محلی طالقان و مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد.

انتهای پیام/2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول