اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرار گردشگران از زباله‌دان سد شاه‌قاسم یاسوج + تصاویر

وضعیتی که از نظر بهداشتی و نظافت بر سد شاه قاسم یاسوج حکمفرماست، هر گردشگری را در همان لحظه نخست ورود پشیمان کرده و فراری می‌دهد.

فرار گردشگران از زباله‌دان سد شاه‌قاسم یاسوج + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این شهر یعنی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که به نام پرطمتراق پایتخت طبیعت ایران نام‌گذاری شده است.

نامی بزرگ که ناخودآگاه هر گردشگر و مسافری با به سمت خود هدایت می‌کند و اینک هر کسی می‌خواهد بداند این پایتخت طبیعت چه امکاناتی دارد و این امکانات چگونه در این پایتخت نگهداری می‌شود.

سد شاه‌قاسم از اماکن گردشگری استان و شهر یاسوج یا به عبارتی همان پایتخت طبیعت ایران به شمار می‌رود که با شنیدن نام آن دل‌ها برای دیدارش رو به ضعف می‌روند.

در گزارش قبلی خود از وضعیت سد شاه‌قاسم گفتیم و نوشتیم که البته مهم‌تر از این‌ها زبان گویای تصاویر بود؛ تصاویری که نشان می‌داد آن‌جا نه یک مکان گردشگری بلکه محلی برای جولان زباله‌هاست.

هر چند معتقدیم که مردم هم در پاسداشت و نگهداشت اماکن گردشگری سهم بالایی دارند و بدون همکاری آن‌ها هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد اما معتقدیم که اگر مسئولان هم به فکر نگهداری نباشند مردم هر چه قدر رعایت کنند باز هم مشکلات فراروی ما خواهد بود.

خانه‌ای را در نظر بگیریم که هر چند افراد آن تمیز باشند اما هنگامی که مدیریتی برای نظافت نباشد و مادر و پدر خانواده به فکر بهداشت و سلامتی نباشند چه اتفاقی خواهد افتاد.

امروزه با وضعیتی که بر این مکان گردشگری حاکم شده مسافر و گردشگر را فراری داده و اکنون سد شاه‌قاسم دیگر محلی برای تفریح خانواده‌ها در پایتخت طبیعت ایران نیست.

سرویس یهداشتی در منطقه گردشگری سد شاه قاسم یاسوج

آخرین وضعیت منطقه گردشگری سد شاه قاسم در یاسوج/محل خدمات‌رسانی به گردشگر

جای سؤال است که وقتی مسئولان در یک استان نمی‌توانند در بحث حفظ و نگهداری اماکن خود اقدام کنند چرا به نام گردشگری و یا هر کار دیگر جنگل و منابع طبیعی تغییر کاربری پیدا می‌کند و چرا اجازه نمی‌دهیم طبیعت استان همانند گذشته بکر و دست‌نخورده باقی بماند.

در خبرهای چند ماه اخیر داشتیم که مکاتبات و تفاهم‌نامه‌هایی بین اداره‌کل گردشگری و امور آب مبنی بر واگذاری این مکان به دیگری برای مدیریت بهتر اقداماتی صورت گرفته که تاکنون در عمل اقدامی مشاهده نشده است.

================

گزارش از داریوش بهنیازاده

================

انتهای پیام/2571/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول