اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

تجهیز کارگاه و امکانات زیرساختی سد آقدکش استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: آماده‌سازی و تهیه امکانات مورد نیاز برای احداث سد آقدکش در حال انجام است.

تجهیز کارگاه و امکانات زیرساختی سد آقدکش استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: این اقدامات شامل تجهیز کارگاه، خاکبرداری، ساخت محل اسکان، سایر تاسیسات فنی و اداری و تهیه امکانات آب، برق، گاز و مخابرات در محل کارگاه است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساحت این سد سال 1392 آغاز شده و طبق پیش‎بینی‎ها در صورت فراهم بودن شرایط و تخصیص منابع مالی لازم، سال 1395 به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات لازم برای احداث سد و کانال انتقال سیلاب در محل سد آماده است.

حیدریان این پروژه را شامل کانال انتقال آب به طول 12 کیلومتر و بند انحرافی ذکر کرد و ادامه داد: برای ساخت این سد 270 هکتار از زمین‎های اطراف سد برای مسیر انتقال و مخازن ذخیره خریداری شده است.

به گفته وی، گنجایش مخازن سد آقدکش 24 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان میزان اعتبار مصوب برای ساخت سد فوق را در سال 1391، 25 میلیارد و 328 میلیون ریال برشمرد و گفت: از این مبلغ، 17 میلیارد و 876 میلیون و 534 هزار ریال سال گذشته برای ساخت سد اختصاص یافت.

حیدریان تصریح کرد: این سد بر روی رودخانه گرگانرود احداث می‌‎شود و با اجرای آن، شهر آق‌قلا و روستاها و شهرهای مجاور رودخانه در پایین دست از خطر سیلاب در امان خواهند بود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول