اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین هشدار داد

کاهش 150 میلیون مترمکعبی ذخیره آبی سد طالقان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ذخیره آبی سد طالقان نسبت به سال آبی گذشته 150 میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 150 میلیون مترمکعبی ذخیره آبی سد طالقان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین حمید قزوینی اظهار داشت: میانگین بارندگی از مهر ماه سال گذشته تاکنون 278 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته در این زمان که 351 میلی‌متر بوده تقریباً 21 درصد کاهش نشان می‌دهد و در مقایسه با آمار بارندگی بلندمدت که 316 میلی‌متر می‌باشد، 12 درصد کاهش بارندگی داشته و همچنین روان آب‌های سطحی و رودخانه‌ها نسبت به متوسط دراز مدت بیش از 52 درصد کاهش دارد.

قزوینی در ادامه اعلام کرد: ذخیره آبی سد طالقان نسبت به سال آبی گذشته 150 میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.          

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: به دلیل کمبود بارش‌های مناسب در سال گذشته و کاهش میزان نفوذ و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، افت سطح آب زیرزمینی دشت قزوین تشدید شده است.

قزوینی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان نیز باید با رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب و توجه به هشدارهای مسئولان ذیربط، شرایط خاص کم آبی را لحاظ کرده و همکاری لازم با مسئولان را داشته باشند.

وی در ادامه کشت محصولات کم آب‌بر و کنترل و نظارت از طریق جهاد کشاورزی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت خشکسالی اعلام کرد و از مدیریت جهاد کشاورزی خواست تا به منظور مقابله با کم‌آبی و کاهش اثرات و پیامدهای آن در سطح استان از طریق مراکز خدمات کشاورزی اطلاع‌رسانی مبنی بر ارائه راهکارهای مناسب صرفه جویی و مصرف بهینه آب به کشاورزان و مصرف کنندگان آب‌های سطحی و زیرزمینی را انجام دهد.

انتهای پیام/2667/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول