اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

هنوز گوشه‌ای از دفاع مقدس ضبط و ثبت نشده است

استاندار کرمان گفت: اعتقاد راسخ دارم که نویسندگان، خاطره‌نویسان و فیلمسازان با وجود تمام تلاش‌ها هنوز نتوانسته‌اند حتی گوشه‌ای از حماسه عظیم دفاع مقدس را ضبط و ثبت کنند.

هنوز گوشه‌ای از دفاع مقدس ضبط و ثبت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در آیین سان و رژه نیروهای مسلح در بلوار 22 بهمن کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور غیورمردی‌های رزمندگان دفاع مقدس و فداکاری مردان و زنانی است که با قامت استوار، ایمان راسخ و اراده آهنین در برابر کفر و استکبار مقاومت کردند و شرف، حریت و مقاومت را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساندند.

وی افزود: اعتقاد راسخ دارم با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت حماسه ماندگار دوران دفاع مقدس و فداکاری‌های رزمندگان، اما هنوز نویسندگان، خاطره‌نویسان و فیلمسازان نتوانسته‌اند حتی گوشه‌ای از آن حماسه عظیم را ضبط و ثبت کنند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس باید همت شود تا روحیه ایثار و فداکاری برای همیشه در ملت ایران زنده بماند و این روحیه در جوانان امروز تقویت شود.

نجار بیان کرد: دفاع مقدس باید مورد تجزیه، تحلیل و کارشناسی قرار گیرد تا جوانان و آیندگان بدانند، چگونه ملت ایران با دست خالی و تکیه بر سلاح عقیده و شوق رسیدن به معشوق توانست با دفاع جانانه خود در برابر تجاوز استکبار و کفر جهانی به سرکردگی نوکر حلقه به گوش ایستادگی کند و حتی یک سانتی‌متر از خاک خود را به دشمن نسپارد.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: ملت ما در دوران دفاع مقدس ثابت کرد، ملتی که شهادت دارد، ذلت و ترس ندارد و با دوراندیشی، وفاق و همدلی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و خودباوری خود را تقویت می‌کند.

نجار عنوان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در برابر هرگونه تجاوز و تعدی بیمه کند و امروز به برکت خون شهدای عزیز و فداکاری، ایثار و گذشت ملت هیچ کس نمی‌تواند، طمعی به ایران اسلامی داشته باشد.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمود «ما در جنگ ریشه‌های انقلاب اسلامی را پررنگ و حس برادری و وطن‌پرستی را در نهاد یکا‌یک مردم بارور کردیم و در این جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم».

استاندار کرمان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران و دفاع مقدسش معادلات مستکبران و صاحبان زر، زور و تزویر را تغییر داد و چهره واقعی آنها را نمایان کرد و هیمنه توخالی دشمنان را فرو ریخت.

نجار افزود: دفاع مقدس دستِ طمع دشمنان را از این سرزمین کوتاه کرد و دشمن با چشم خود روحیه استکبارستیزی ملت ایران را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان از هیچ کاری بر علیه نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند، ابراز داشت: هر کاری دشمنان انجام دادند، سیلی محکم‌تری را از ملت ایران دریافت کردند.

نجار اذعان داشت: دشمن در انتخابات گذشته ایران با تمام وجود به میدان آمد تا از خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری جلوگیری کند، اما ملت ایران نقشه‌های شوم آنها را با حضور گسترده در انتخابات نقش بر آب کردند.

وی بیان داشت: ملت ایران با تدبیر، درایت، نشاط، خلاقیت و رعایت اقتصاد مقاومتی و همت و پشتکار خود حماسه اقتصادی مدنظر رهبری را خلق می‌کند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت پافشاری ملت بر مواضع خود اذعان داشت: ما باید همواره دفاع، مقاومت، ایستادگی و جهاد اکبر را مورد توجه قرار دهیم و جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس، منیت، خودخواهی، کفر و حسد است.

نجار پیراستگی و آراستگی درون را رمز موفقیت رزمندگان دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: رزمندگان ما زاهدان شب و شیران روز لقب گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امروز دفاع متفاوت شده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال انهدام سنگرهای ایمان است و به دنبال جنگی است که معنویت و ایمان‌ها را متلاشی کند و این جنگ همان جنگ نرمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره دارد.

نجار گفت: امروز دشمن با غول رسانه‌ای خود و شایعه‌افکنی و دروغ‌پراکنی به دنبال ضربه‌ زدن به اتحاد و انسجام ملی ما است و این در حالی است که دشمن و مواضع آن قابل مشاهده نیست و ما گاهی با سرمایه خود ابزار دشمن را بر بام‌های خانه‌هایمان نصب می‌کنیم.

وی اذعان داشت: هفته دفاع مقدس باید تلنگری باشد برای ما تا دشمن را بشناسیم و بصیرت پیدا کنیم و راه مقابله با دشمن را یاد بگیریم.

استاندار کرمان هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای بیعت با رهبری و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان صدیق آن دوران دانست.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول