اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

قدرت و توان نظامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد

استاندار البرز گفت: قدرت و توان نظامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

قدرت و توان نظامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان صبح امروز در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در کرج برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: امروز ما هرچه داریم از شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس شجاعانه و بدون هیچ چشمداشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند و از جان و مال و شرف و ناموس این کشور دفاع کردند.

وی ادامه داد: امروز دشمن در نظر دارد تا آرمان‌های رزمندگان اسلام و شهدای آن دوران را برای نسل امروز کمرنگ جلوه دهد، بنابراین با تبلیغات منفی و بی‌اهمیت جلوه دادن آن دوران در نظر دارد به اهداف شوم خود نزدیک شود.

استاندار البرز با بیان اینکه امروز مهم‌ترین وظیفه ما انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا به نسل امروز است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین راهکار مقابله در برابر دسایس دشمنان است.

عربیان تأکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و حتی دانش‌آموزان بسیاری برای دفاع از کشور به جبهه‌ها رفتند و با در دست گرفتن اسلحه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

وی عنوان کرد: عراق از همه جهات از سوی کشورهای غربی مورد حمایت بود لذا نوجوانان و جوانان ایرانی در آن زمان تنها با تکیه بر خدا و اعتقادات در جبهه‌ها حاضر شده و با دشمن به مبارزه پرداختند.

استاندار البرز متذکر شد: دشمن تصور می‌کرد با راه‌اندازی این جنگ می‌تواند در فاصله زمانی بسیار کوتاه ایران را از پای درآورد لذا هنگامی که با قدرت و توان نظامی ایران مواجه شد متوجه شد که از ابتدا راه را اشتباه آمده است.

عربیان یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس دانش‌آموزان بسیاری با رها کردن درس و حتی بسیاری از خواسته‌های خود در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و با غیرت و مردانگی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی بیان داشت: امروز نوبت ما است تا با حفظ آرمان‌ها و اهداف آنان ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

استاندار البرز اضافه کرد: ترویج و انتقال این ارزش‌ها باید از مدارس آغاز شود و از همان دوران کودکی فرزندان خود را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

عربیان در بخش دیگری از سخنان خود به فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه کشور اشاره کرد و گفت: هرچند جنگ نظامی به پایان رسیده است اما دسایس و توطئه‌های دشمنان علیه کشور هنوز به پایان نرسیده است.

استاندار البرز بیان داشت: امروز دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم و تحریم تهدید در نظر دارد تا به اهداف شوم و دیرینه خود دست پیدا کند.

عربیان متذکر شد: البته ملت آگاه، هوشیار و غیرتمند ایران اسلامی در این برهه از اقدامات شوم دشمنان نیز پیروز و سربلند بیرون آمده‌اند و با تکیه بر تولیدات کشور و توسعه آن اهداف شوم دشمنان را به خودشان بازگردانده‌اند.

استاندار البرز تصریح کرد: دشمن تصور می‌کند می‌تواند با تحریم و تهدید اعمال فشارهای مختلف ایران را از توسعه‌یافتگی و پیشرفت بازدارد، اما این تیر توطئه دشمنان نیز به سنگ خواهد خورد و هرگز به جایی نخواهد رسید.

وی در پایان گفت: تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان نه تنها نتوانست تأثیری در روند توسعه کشور داشته باشد بلکه سبب پیشرفت ایران نیز شد چراکه متخصصان و دانشمندان ایرانی مصمم و مقتدرتر در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام برداشتند و شاهد بودیم که کشور در کوتاه زمان توانست پله‌های ترقی و پیشرفت و توسعه را طی کند.

مراسم رژه نیروهای مسلح در کرج همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول