اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد

انتقال شجاعت غیور مردان هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های جوان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع شجاعانه غیور مردان آن، درس‌های بسیاری به همراه داشت که اکنون وظیفه ما در عصر حاضر انتقال این درس‌ها به نسل‌های بعدی است.

انتقال شجاعت غیور مردان هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های جوان

سرهنگ جلیل وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع شجاعانه غیور مردان آن، درس‌های بسیاری به همراه داشت که اکنون وظیفه ما در عصر حاضر انتقال این درس‌ها به نسل‌های بعدی است.

وی بر لزوم بزرگداشت این هفته در آذربایجان غربی به عنوان استانی مرزی که نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است، تأکید کرد و افزود: برنامه‌های متعدد و متنوعی برای این هفته در نظر گرفته‌ایم که به فراخور زمانی آنها را در سطح استان به اجرا در می‌آوریم.

وحیدی با یادآوری نخستین روز هفته دفاع مقدس به عنوان روز «اقتدار و صلابت»، به تشریح برنامه‌های این روز در استان پرداخت و تصریح کرد: برنامه‌های این هفته با رژه نیروهای مسلح در ارومیه و برخی شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.

وی هدف از این اقدام را به نمایش گذاردن اقتدار و قدرت بازدارندگی یک استان در قلمرو حاکمیت و کشور عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از 850 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای خارجی از استان‌های حساس کشور محسوب می‌شود و این عملیات می‌تواند در نشان دادن قدرت و اقتدار آن در سطح بین‌المللی موثر واقع شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: در این روز کلیه نیروهای مسلح، اعم از سپاه، ارتش، ناجا، مرزبانی و بسیج قدرت و توان نظامی خود را در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد، نقده و پیرانشهر در قالب رژه نیروهای مسلح به نمایش می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: رژه نیروهای پیاده و محمول در پارک ساحلی الغدیر ارومیه با قدرت و شکوه برگزار می‌شود که در آن تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته‌ای نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین از برگزاری صبحگاه مشترک با حضور بسیجیان و نیروهای انتظامی در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد.

وی به افتتاح نمایشگاه‌های فرهنگی در تمام شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها که از 31 شهریور ماه افتتاح می‌شوند، تجهیزات و ادوات جنگی را در قالب مناطق عملیاتی به معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

وی به آغاز سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا از نخستین روز هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: مسئولان تمام شهرستان‌ها در قالب اکیپ‌های مختلف، از نخستین روز این هفته به دیدار خانواده‌های شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس رفته و از آنان تجلیل به عمل می‌آورند.

وحیدی همچنین آغاز مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف را دیگر برنامه آذربایجان غربی در روز اقتدار و صلابت عنوان و دیدار فرماندهان و مسئولان استانی با ائمه جماعات را پایان‌بخش برنامه‌های این روز در استان اعلام کرد.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول