اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

خودباوری در سایه رهبری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

امام جمعه خرم‌دره گفت: اعتماد به نفس و خودباوری در سایه رهبری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود.

خودباوری در سایه رهبری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: در این زیارت عالیه المضامین بخشی از کمالات و فضایل ائمه (ع) بازگو شده است، نه همه کمالات و گرنه فضایل آن ذات مقدس بیش از این‌هاست هر چه از فضایل امامان معصوم (ع) گفته شود باز هم کم است، چراکه ائمه انسان‌های کامل خلفای الهی و آینه تمام‌نمای جمال و جلال الهی و آیات و نشانه‌های بزرگ الهی‌اند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یادآور مقاومت و رشادت و مظلومیت ملت غیرتمند ایران اسلامی است.

خطیب جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه ما امروز هم به دوران طلایی دفاع مقدس جانانه می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، ادامه داد: ما در هشت سال دفاع مقدس از شرف، غیرت، ناموس، دین، نظام نوپای اسلامی و تمامیت ارضی خود دفاع کردیم و این جنگ، جنگ ارزش‌ها و نه جنگ آب و خاک بود.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: اعتماد به نفس و خودباوری، شکوفایی استعداد و خلاقیت، رشد باورهای دینی، تولد تفکر بسیجی، رشد فضایل اخلاقی و اسلامی، تحول در صنایع دفاعی، سنجش ظرفیت دفاعی مردم از جمله برکات هشت سال دفاع مقدس است.

نورپور با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس دوست و دشمن خود را شناختیم، خاطرنشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس یاد گرفتیم که باید روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس ابهت تو خالی شرق و غرب را در هم شکستیم، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس حقانیت خود را بارها و بارها به جهانیان ثابت کردیم.

خطیب جمعه خرم‌دره اظهار داشت: در هشت سال تمام این ملت سرافراز با قامتی استوار در برابر شرق و غرب و دنیای استکبار ایستاد و در سایه الطاف الهی وحدت و انسجام و روحیه عاشورایی و رهبری پیامبرگونه امام عزیز بر دشمن غالب شد.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد اگر مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند به این کشور آسیبی نخواهد رسید و امروز هم اگر مردم متحد و پشتیبان ولایت باشند، کشور آسیب نخواهد دید.

نورپور در ادامه ضمن تبریک بازگشایی مدارس یادآور شد: وجود 12 میلیون 300 هزار دانش‌آموز و بیش از یک‌میلیون معلم بزرگترین سرمایه کشور است، که در صورت هدایت درست می‌تواند جامعه را در عرصه‌های مختلف متحول کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش و معلمان بزرگوار به کیفیت و به‌روز بودن آموزش و نیز مسائل تربیتی و معنوی به ویژه اقامه نمازهای جماعت در مدارس و آشنا کردن دانش‌آموزان با قرآن و اهل بیت (ع) بیشتر عنایت کنند.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول