اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

دفاع مقدس ثمرات متعددی برای ایران به همراه داشت

امام جمعه خوی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس به ایران اسلامی، گفت: دفاع مقدس ثمرات متعددی برای ایران به همراه داشته است.

دفاع مقدس ثمرات متعددی برای ایران به همراه داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمامی شئونات زندگی اظهار داشت: تقوای الهی رمز سعادت انسان و عامل تمایز و برتری او با دیگر انسان‌ها است.

انسان شکیبا در مقابل گناه مانند مجاهد در راه خدا است

وی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به مضمون حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: رعایت تقوای الهی دوستان خدا را از انجام محرمات باز داشته و دل‌هایشان را از خوف الهی مالامال می‌کند.

موسوی‌شکوری با اشاره به اهمیت تقویت قدرت بازدارندگی انسان از گناه ادامه داد: پیامبر خدا (ص) فرد شکیبا در مقابل گناه و آلـودگی را بـه مجاهد در راه خداوند تشبیه کرده‌اند.

دفاع مقدس تجربه‌ای موفق از مقاومت یک ملت بود

امام جمعه خوی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع هشت ساله ملت متعهد ایران دستاوردهای متعدد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال داشت که از آن جمله می‌توان به ارائه تجربه‌ای موفق از مقاومت یک ملت در برابر استکبار جهانی اشاره کرد.

وی به نمایش در آوردن قدرت معنوی ولایـت فـقیه در بسیـج مردم، اندوختن تجربیات ارزشمند سیاسـی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: تکرار عمـلی شـعار عاشـورایی پیروزی خـون بـر شمـشیر، شکوفایی استعدادها، خلاقیـت و اعتماد به نفس ملت ایـران را از دیگر برکات دفاع مقدس می‌توان نام‌ برد.

موسوی‌شکوری شنـاخـتـن دشـمنـان داخلی، منـطـقه‌ای و بـیـن‌المللی را از ثمرات مهم دیگر هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: شکل‌گیری بسیج مردمی و وحدت ملی در میان اقشار جامعه از دیگر برکات عمده این دوران برای ملت ایران بوده است.

همه اقشار جامعه در برابر دانش‌آموزان مسئولیت دارند

وی در ادامه با توجه به بازگشایی مدارس در روزهای آینده گفت: گروه‌های متعددی از جامعه در قبال کودکان و دانش‌آموزان مسئولیت‌های مشترکی دارند که از آن جمله می‌توان به اولیـای دانش‌آموزان، مدیـران، مربیـان، معلمان، کارگزاران فرهنگی و تبلیغی و سایـر اقشار جامعه اشاره کرد.

امام جمعه خوی توجه به ظرفیت دانش‌آموزان را در القای آموزش‌های مختلف به آنان مورد تاکید قرار داد و بر لزوم توجه مسئولان آموزشی بر آموزش معارف دینی، حراست از انحرافات فکری، بالا بردن سطح تعلیم و تربیت و آموزش فرهنگ بسیج و ایثارگری در میان آنان اشاره کرد.

انقلابی زیستن و انقلابی ماندن از زیباترین جلوه‌های سپاه

موسوی‌شکوری با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ولی امر مسلمین با زیبایی تمام بر نقش سپاه در حراست از انقلاب اسلامی و توسعه کشور اشاره کرده و فرمودند: «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن از زیباترین جلوه‌های سپاه است».

وی بر نقش حساس و مهم سپاه پاسداران در حفاظت از انقلاب در برابر تحولات و جریان‌های عرصه‌هـای مختلف نیز اشاره کرد.

موسوی‌شکوری در ادامه ضمن بررسی موضوعات مهم داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با در اختیار داشتن سلاح‌های اتمی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات روشن ولی امر مسلمین، سلاح هسته‌ای به دلیل مخالف بودن آن با اعتقادات و منش قهرمانانه ایرانیان با مواضع ایران همخوانی ندارد و جمهوری اسلامی هرگز خواهان دستیابی به سلاح‌ اتمی نبوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، خودداری از ظلم و همچنین پرهیز از مظلوم واقع شدن در برابر دشمنان و داشتن مواضع قدرتمندانه توام با عزت در مقابل آنان از نکات مهمی است که باید بر آن توجه داشت.

انتهای پیام/61006/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول