اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

بیشترین بهره را باید از ظرفیت دفاع مقدس ببریم

امام جمعه موقت قزوین گفت: سرمایه عظیم دفاع مقدس ظرفیتی است که باید بیشترین بهره را از آن ببریم چرا که در طول این سال‌ها برکات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

بیشترین بهره را باید از ظرفیت دفاع مقدس ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت آن اظهار داشت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران بوده و برگ زرینی در کارنامه ملت محسوب می‌شود.

وی با بیان این مسئله که دفاع مردم در برابر تحمیل جنگ هشت ساله با رشادت‌های رزمندگان و دلاوران امری مهم تلقی می‌شود، یادآور شد: دفاع مقدس حکایت دلاورمردی‌هایی است که در آن رزمندگان توانستند از ارزش‌ها و مقدسات خود دفاع کرده و در این مسیر نیز شهدای عزیز جان خود را نثار انقلاب و جانبازان سلامت خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهدا کردند.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد:‌ سرمایه عظیم دفاع مقدس ظرفیتی است که باید بیشترین بهره را از آن ببریم چرا که در طول این سال‌ها برکات زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

باریک‌بین اضافه کرد: توانمندی نظامی و دفاعی که امروز ملت ایران از آن بهره می‌برد، مرهون همین دفاع مقدس است که از آن بهره‌مندیم.

وی یادآور شد: اتکای رزمندگان اسلام و ملت بر ایمان و معنویات عاملی بود که توانست پاسخی دندان‌شکن و قاطع به دشمنان انقلاب اسلامی بدهد.

باریک‌بین با تشریح پشتوانه عظیم تسلیحاتی و مالی دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: حمایت مستقیم 35 کشور دنیا، حمایت تسلیحاتی، نیروی انسانی و همچنین کمک‌های مالی به همراه حمایت‌های روانی دیگر کشورهای منطقه و دنیا از رژیم بعث عراق در جنگ علیه ملت ایران تنها بخش کوچکی از پشتوانه عظیم مادی صدام علیه جنگ با ملت ایران بود.

باریک‌بین خاطرنشان کرد: اما با همه این‌ها ملت ایران با تکیه کردن به خدای مهربان و جوانان مؤمن و متحد توانست هشت سال در برابر دشمنی استکبار و دشمن بعثی ایستادگی کرده و اجازه ندهد تا وجبی از خاک این میهن‌ اسلامی در اختیار دشمنان قرار گیرد.

وی اذعان داشت: دفاع مقدس ارزشمندترین سرمایه ملت ایران است که باید از این سرمایه به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

امام جمعه موقت قزوین افزود: دشمنان ملت ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همه موانع را در مسیر پیشرفت ملت ایران ایجاد کردند تا این ملت نتواند فعالیت‌های ملی و فناوری‌های هسته‌ای خود را ادامه دهند چرا که ابرقدرت‌ها از این دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خشنود نبوده و در هراس هستند.

باریک‌بین اضافه کرد:‌ اما ملت ایران با روحیه عزت و استقلال‌طلبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و بدون اینکه کوچکترین تاثیری بر روی اراده آنها از این تحریم‌ها گذاشته شود در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: ملت ایران با جمعیت انبوه و با هویت مشترک اسلامی در سرزمین پهناور و برخوردار از مواهب مادی و معنوی و نظامی در نظامی مردم‌سالار و مبتنی بر دین در شرایطی قرار دارند که هر زمان اراده کنند به علوم مختلف دست می‌یابند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم اظهار داشت‌ که ملت ایران در حماسه سیاسی انتخابات سال جاری توانست نمره قبولی را کسب کرده و حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری خلق کند و امروز دولتمردان به مدد الهی و در زیر سایه رهبری مقام معظم رهبری که در حقیقت پشتوانه عظیم ملت ایران است، به مسیر خود ادامه می‌دهد.

باریک‌بین عنوان کرد:‌ دولت یازدهم با روحیه تدبیر و امید و با استفاده از روش نرم‌خویی عزت‌مدارانه امید است بتواند از حقوق ملت ایران در همه عرصه‌ها دفاع کرده و موانع پیشرفت ملت ایران را از میان بردارد.

وی استمرار حرکت حماسی ملت را با تحقق حماسه اقتصادی موجب تحقق آرمان‌های انقلاب دانست.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به بازگشایی مدارس و شروع به سال تحصیلی جدید، تأکید کرد:‌ اساتید و معلمان باید محتوای علمی ارائه شده در کلاس‌ها را افزایش داده و در این مسیر از روش‌های به روز استفاده کنند، چرا که نیازمند ترقی در امر آموزش و پرورش هستیم.

باریک‌بین با انتقاد از روش بی‌سوادی در کشور اظهار داشت: هنوز هم آمار بی‌سوادی در کشور ما کم نیست و این مسئله شایسته جمهوری اسلامی نبوده و نباید افراد بی‌سواد در کشور وجود داشته باشند و لازم است برای از میان برداشتن کامل بی‌سوادی مسئولان آموزش و پرورش تدبیری بیاندیشند.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول