اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پروژه مهر استان کرمان اعلام کرد

تحصیل 43 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های کرمان

دبیر پروژه مهر استان کرمان گفت: 43 هزار دانش‌آموز در پایه‌های دوم و سوم هنرستان‌های کرمان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 43 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی محمدی سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: ما به دنبال تغییر نگرش در مدیران و واحدهای آموزشی هستیم و در سایه این تغییر نگرش با ایجاد یک فضای شاد، خرم و مطلوب یک روز خاطره‌انگیز را در ذهن دانش‌آموزان بتوانیم، ایجاد کنیم.

وی ابراز داشت: با ارسال بخشنامه از وزارت آموزش و پرورش به تمام ادارات کل آموزش و پرورش کشور از آنها خواسته شده، ستاد پروژه مهر را فعال کنند و تمام کمیته‌های مختلف آن و فعالیت‌هایی که در یک واحد آموزشی طی سال باید تحقق یابد در طول تابستان و در قالب این پروژه فراهم شود.

محمدی افزود: اصحاب رسانه بهترین کمک برای آموزش و پرورش در بخش توجیه و تبلیغ در زمینه بازگشایی مدرسه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دو مراسم نمادین در سال تحصیلی جدید داریم، بیان کرد: جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در روز 31 شهریور ماه برگزار و روز بازگشایی مدارس در روز اول مهر ماه با توجه به اینکه پایه اول دوره اول متوسطه یا همان پایه هفتم امسال برای نخستین سال اجرا می‌شود تاکید بر آن است، این مراسم در یکی از این مدارس در روز اول مهر ماه برگزار شود.

دبیر پروژه مهر استان کرمان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بحث توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

محمدی بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مفاد برنامه پنجم توسعه اقتصادی و همچنین سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش استان‌ها مکلف به توسعه این آموزش‌ها هستند و چیزی که در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش مشخص شده رسیدن به 50 درصد در پایه دوم متوسطه نظری است و ما باید 50 درصد دانش‌آموزان را زیر پوشش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ببریم.

وی عنوان کرد: جمع دانش‌آموزان پایه دوم و سوم در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تا پایان برنامه پنجم باید 46.9 محقق شود و در حال حاضر حدود سه درصد است که امیدواریم در جامعه در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود.

دبیر پروژه مهر استان کرمان افزود: 43 هزار دانش‌آموز در پایه‌های دوم و سوم هنرستان‌های کرمان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/80018/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول