صدرالله جعفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نسبت به تعداد کل دانشآموزان شهر شیراز، تعداد بیشتری از آنان از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مدرسه استفاده میکنند.
وی افزود: در این زمینه لازم است که تاکسیرانی و اتوبوسرانی خدمات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند تا مشکلات مردم در زمینه انتقال فرزندان به مدارس کمتر شود.
جعفری ادامه داد: در هر مدرسهای یک مدیر اجرایی از سوی مدیر مدرسه مشخص شده که تمام امور مربوط به سرویس مدارس را ساماندهی میکند.
وی خاطرنشان کرد: در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش نیز یک مدیر اجرایی از مسئولان انجمن اولیا و مربیان فارس مشخص شده است که مدیران اجرایی مدارس با این مدیران اجرایی در نواحی هماهنگ هستند.
این مسئول بیان کرد: راننده یا شرکت حمل و نقل با مدیر اجرایی قرارداد دارد و نرخ به صورت سالانه افزایش مییابد و در صورتی که رانندگان از مردم تقاضای افزایش وجه را داشته باشند مردم میتوانند شکایت کنند و مطمئن باشند که برخورد لازم صورت میگیرد.
مدیر آموزش و پرورش منطقه سه شیراز ابراز داشت: هر موردی که از سوء رفتار رانندگان به سازمان تاکسیرانی، آموزش و پرورش یا مدیران اجرایی گزارش داده شود به طور جدی پیگیری میشود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت سرویسها افزود: سقف ظرفیت هر سرویس سواری برای دانشآموزان ابتدایی شش نفر، راهنمایی پنج نفر و دانشآموزان متوسطه چهار نفر است.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در ادامه گفت: سرویس مدارس یک کلاس درس است که باید از این زمان حداکثر استفاده را برد.
وی ابراز داشت: خودروهای سرویس مدارس نیز باید به سمتی بروند که شرایط آموزشی داشته باشند.
جعفری تصریح کرد: راننده سرویس مدارس میتواند با رفتار خود در زمینه مسائل اخلاقی، تعامل با دیگران، اعتقادات مذهبی و احترام به قوانین ترافیکی یک معلم سیار باشد.
وی بیان کرد: ما رانندگانی داشتهایم که در مسیر مدرسه آموزش قرآن یا حدیث را برای دانشآموزان ارائه کردهاند.
دبیر کارگروه ماده 18 سرویس مدارس همچنین گفت: دورههای آموزشی ویژه رانندگان این سرویسها به منظور ارتقای دانش و آگاهی رانندگان آنها با همکاری شرکتهای متولی امر سرویس مدارس در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/2448/ق30/آ3004