اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک خبر داد

آغاز سال تحصیلی بستک با 7 هزار دانش‌آموز در 114 مدرسه

مدیر آموزش و پرورش بستک گفت: هفت هزار دانش‌آموز در قالب 430 کلاس درس سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می‌کنند.

آغاز سال تحصیلی بستک با 7 هزار دانش‌آموز در 114 مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی ظهر امروز در نشست شورای معاونان این مدیریت اظهار داشت: مهرماه، آغاز مجدد بهار تعلیم و تربیت، نشاط، شادابی، امید به آینده است، لذا هر چه به زمان بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم مسئولان و فرهنگیان به دنبال آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک افزود: با توجه به آغاز تحول بنیادین در آموزش و پرورش در سال تحصیلی 93-92 مقرر شده از ظرفیت‌های مادی و معنوی در خصوص بازگشایی هر چه باشکوه‌تر مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

ناصر توکلی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در رأس آموزش است گفت: تمامی معلمان ابتدایی به ویژه برای پایه‌هایی که کتاب‌های جدیدالتالیف دارند، باید آموزش‌های لازم را گذرانده باشند تا با آمادگی کامل مهر ماه 92 را آغاز کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به بازگشایی 114 مدرسه در سال تحصیلی جاری با حضور بیش از هفت هزار دانش‌آموز در بخش دولتی و غیر دولتی، بیان داشت: بیش از 895 نفر همکار فرهنگی در قالب 430 کلاس، سال تحصیلی امسال را آغاز می‌کنند.

توکلی در ادامه اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 550 دانش آموز در قالب 29 کلاس درس در پایه اول متوسطه اول (هفتم) مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال 52 مدرسه ابتدایی پذیرای بیش از چهار هزار دانش آموز دوره اول و دوم ابتدایی در شهرستان خواهیم بود افزود: از این تعداد 700 دانش آموز جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور در بستک، با حضور دانش آموزان پایه اول مدارس ابتدایی، اولیای دانش آموزان، مدیر و کارشناسان آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک روش‌های نوین و روش‌های فعال در تدریس را مهم دانست و آن را عامل رشد و شکوفایی دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموز با روش‌های نوین قادر خواهد بود در راستای توانمندی خود حرکت کند و استعدادهای خود را شناسایی کند.

توکلی در پایان سخنان خود، مدرسه را محلی مقدس و عزیز دانست و گفت: مدرسه مهمترین خاستگاه اهداف تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تورج حرمی کارشناس روابط عمومی و دبیر کمیته توجیه و تبلیغ آموزش و پرورش بستک نیز گفت: اطلاع‌رسانی و انعکاس به موقع فعالیت‌های پروژه مهر نشانگر قوت و توانمندی کمیته توجیه و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و انعکاس به موقع فعالیت‌های پروژه مهر نشانگر قوت و توانمندی کمیته توجیه و تبلیغ است، اظهار داشت: هدف ما فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشایی هرچه باشکوه‌‌تر مدارس و اطلاع‌ رسانی به موقع در همه زمینه‌ها از جمله نظام جدید و تحول بنیادین بوده تا دانش‌آموزان با شور و اشتیاق آماده ورود به مدرسه باشند.

کارشناس روابط عمومی و دبیر کمیته توجیه و تبلیغ آموزش و پرورش بستک افزود: کمیته توجیه و تبلیغ به عنوان زبان گویا در اطلاع رسانی فعالیت‌ها، پاسخگویی به ارباب رجوع، توجیه و تبلیغ برنامه‌ها برای دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان و پشتیبانی از کارهای ارزنده صورت گرفته، در دیگر کمیته‌های پروژه مهر نقش بی‌بدیلی دارد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و انعکاس به موقع فعالیت‌های پروژه مهر که منجر به تمهیدات لازم جهت بازگشایی مدارس می‌شود را، نشان قوت و توانمندی این کمیته دانست و گفت: تعامل مدیران مدارس و فرهنگیان با روابط عمومی می‌تواند نقش مهمی در شفاف سازی و انعکاس عملکرد حوزه آموزش و پرورش این منطقه ایفا کند.

حرمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های این کمیته و اهمیت انعکاس آنها بیان داشت: این کمیته با پوشش خبری مناسب، تهیه بروشور، ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی به مدیران جهت تعویض تابلوی مدارس و سایر فعالیت‌ها در اطلاع رسانی و ایجاد بستر مناسب جهت آغاز سال تحصیلی و مراسم بازگشایی مدارس از تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

کارشناس روابط عمومی و دبیر کمیته توجیه و تبلیغ آموزش و پرورش بستک در پایان سخنان خود به تشریح وظایف کمیته تبلیغ و توجیه پروژه مهر پرداخت و اضافه کرد: وظیفه کمیته تبلیغ و توجیه می‌توان به پوشش خبری مناسب با هدف آشنا کردن دانش آموزان از نحوه ثبت نام و تحولات نظام جدید، اطلاع رسانی در سطح شهر در ارتباط با تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، دعوت از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در مراسم بازگشایی مدارس، محوریت بخشیدن به بخش اطلاع رسانی در خصوص پایه ششم، و روند تحولات صورت گرفته در دوره متوسطه اول و دوم، تشکیل جلسات هفتگی و پیگیری نحوه اطلاع رسانی به مدیران و اولیای دانش آموزان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد.

انتهای پیام/88006/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول