اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

آغاز تحصیل 520 هزار دانش‌آموز کرمانی/ افتتاح کلاس هفتم از اول مهر ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 46 هزار معلم و بیش از 520 هزار دانش‌آموز در 32 منطقه آموزشی سراسر استان کرمان در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل می‌شوند.

آغاز تحصیل 520 هزار دانش‌آموز کرمانی/ افتتاح کلاس هفتم از اول مهر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی سه‌شنبه شب در نشست خبری ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم پیروان خوبی برای این امام باشیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید ابراز داشت:  مهر ماه حیات را به فضای جامعه تزریق می‌کند و سخت‌ترین روزهایی که ما سپری می‌کنیم، ایام تابستان است و با آمدن پاییز، بهار تعلیم و تربیت آغاز می‌شود.

شیخ بهایی با بیان اینکه سال جدید قرار است با نام و یاد شهدای دانش‌آموز و شهدای معلم آغاز شود، گفت: 46 هزار معلم و بیش از 520 هزار دانش‌آموز در 32 منطقه آموزشی سراسر استان کرمان در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل می‌شوند.

1100 کیلومتر فاصله مدرسه شمال و جنوب کرمان

وی عنوان کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است، به طوری که فاصله مدرسه روستایی ده‌علی در شهرستان کوهبنان که در شمال استان قرار دارد با مدرسه رمشک که در شهرستان قلعه‌گنج در جنوب استان واقع شده یک‌هزار و 100 کیلومتر مسافت دارد و این فاصله بیش از فاصله زمینی کرمان تا تهران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان در عین گستردگی وسیع از یک پراکندگی خاصی برخوردار است، جمعیت استان کرمان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 2 میلیون و 900 هزار نفر است که در مساحت 185 هزار کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

وی بیان داشت: به دلیل این پراکندگی جمعیت در بعضی از شهرستان‌ها با تراکم جمعیت بالا دانش‌آموزان در کلاس‌ها روبه‌رو هستیم و در بعضی از شهرهای دیگر با تراکم کم جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌ها مواجه هستیم.

شیخ‌بهایی یکی دیگر از ویژگی‌های استان کرمان را جمعیت بالای عشایری دانست و افزود: استان کرمان جزو محدود استان‌هایی است که آموزش و پرورش عشایری دارد و توانسته در کنار سایر استان‌های در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی خودش را نشان دهد.

سند تحول بنیادین منشأ افتخار

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در میان سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اهمیت آموزش و پرورش سبب شده از حساسیت خاصی برخوردار باشد.

شیخ‌بهایی بیان داشت: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که اهداف قابل توجهی را آموزش و پرورش دنبال می‌کند و بحث سند تحول بنیادین به عنوان دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و این سند قرار است، افتخارات زیادی را رقم زند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پایه هفتم رسما اول مهر ماه سال جاری افتتاح می‌شود و نخستین گروه دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه یا همان هفتم مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: پایه ابتدایی که شش سال است به دو دوره سه سال تفکیک شده، دوره اول از اول تا سوم ابتدایی را شامل می‌شود و دوره دوم شامل چهارم ابتدایی تا پایان ششم است و در بعضی از مدارس دوره اول و دوره دوم ابتدایی از هم تفکیک شده‌اند.

طی 2 سال دوره اول متوسطه تکمیل می‌شود

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید دیگر مدرسه‌ای به عنوان مدرسه راهنمایی نداریم، عنوان کرد: تابلوی مدرسه‌های راهنمایی در سال تحصیلی جدید تغییر کرده و تبدیل به دوره اول متوسطه شده است.

وی اذعان داشت: دوره اول متوسطه شامل پایه هفتم، هشت و نهم است و پایه‌های 10، 11 و 12 دوره دوم متوسطه هستند و تا دو سال آینده دوره اول متوسطه ما از لحاظ دانش‌آموز تکمیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: مطلبی که در رأس وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورش است و برای کیفیت بخشی آموزش توجه به شاخص‌های مهم آموزش ابتدایی، دبیرستان، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار دارد.

شیخ‌بهایی افزود: توجه به مدرسه‌های خاص مانند مدرسه شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، توجه به مسائل اخلاقی، توجه به تربیت‌بدنی و توسعه ورزش قهرمانی، توجه در حوزه سوادآموزی و توسعه فرهنگ سوادآموزی، تقویت گروه‌های آموزشی، اقامه نماز، معیشت و رفاه فرهنگیان، توجه به فناوری و اطلاعات و ... در سال جاری در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان و کشور قرار دارد.

تغییر کتاب‌های سوم ابتدایی

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به دوران ابتدایی یک نگاه پایه و اساسی است، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید کتاب‌های سوم ابتدایی تغییر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته موفق شدیم، 98 دبستان قرآنی رسمی را افتتاح کنیم که رویکرد این مدارس قرآنی است و در طرح ملی حفظ قرآن کریم 76 هزار نفر دانش‌آموز و بیش از 6 هزار فرهنگی شرکت کردند.

شیخ‌بهایی گفت: در سال جاری موفق شدیم تا نیمه دوم تیرماه بیش از 90 درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان را به پایان برسانیم و ثبت‌نام به صورت الکترونیکی انجام شد.

انتهای پیام/80018/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول