اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

آموزش بسکتبال به 40 هزار دانش‌آموز پایه هفتم کرمان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید 40 هزار دانش‌آموز پایه هفتم به صورت اجباری در زنگ ورزش آموزش بسکتبال می‌بینند.

آموزش بسکتبال به 40 هزار دانش‌آموز پایه هفتم کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود محمودی‌نیا سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: در سه سال گذشته طرح‌های تحولی ورزشی در مدارس با برنامه‌ریزی هدفمند و چشم‌انداز مشخص آغاز شده است.

وی افزود: با ایجاد معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در وزارت آموزش و پرورش و به دنبال تشکیل این معاونت در استان‌ها طی دو سال گذشته این کار با جدیت و کیفیت بیشتری ادامه پیدا کرد.

محمودی‌نیا ابراز داشت: در سال تحصیلی گذشته 24 هزار دانش‌آموز در دوره‌های ابتدایی در طرح‌های ورزش ملی آموزش لازم را دیده‌اند.

وی گفت: در این طرح‌های ملی دانش‌آموزان از دوم تا ششم ابتدایی آموزش‌های لازم را به ترتیب در رشته‌های ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دو میدانی در زنگ ورزش می‌بینند.

محمودی‌نیا عنوان کرد: با این کار دیگر تکلیف معلم و دانش‌آموز در دوره ابتدایی به خوبی مشخص است و نمی‌توان دیگر به زنگ ورزش به عنوان یک زنگ تفریح و سرگرمی نگاه کرد و دانش‌آموزان باید با یک برنامه هدفمند و مشخص آموزش‌های پایه و مهارت‌های اولیه را به خوبی طی کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: با توجه به سند تحول بنیادی به تربیت زیستی و بدنی و آن اوج هنر در ورزش مخصوص در ورزش طناب‌زنی و ژیمناستیک و رشته‌های دیگر این تحول و رشد و پیشرفت در بچه‌ها به خوبی دیده شده است.

محمودی‌نیا افزود: طرح‌های ملی ورزشی ویژه دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی فراتر رفته است و باید در سال تحصیلی جدید بیش از 40 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم آموزش رشته بسکتبال را به صورت اجباری در زنگ ورزش ببینند.

وی تصریح کرد: ما در شهریور ماه تعدادی از مدرسان را به تهران برای دوره آموزشی ویژه بسکتبال فرستادیم و این مدرسان طی سه روز آموزش‌های لازم در زمینه بسکتبال را به معلمان سراسر استان کرمان می‌دهند.

محمودی‌نیا عنوان کرد: در ماه جاری 80 دانش‌آموز دختر و پسر در جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری شرکت کردند و در رشته‌های قهرمانی و زورخانه‌ای پسران رتبه اول، در رشته ژیمناستیک دختران سوم ابتدایی مقام سوم کشوری و در رشته دو میدانی سالنی یکی از دانش‌آموزان مدال طلا کسب کرده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش‌آموزان استثنائی کرمان در رشته گلبال نابینایان مقام اول کشور، دانش‌آموزان ناشنوا در رشته دوومیدانی نایب قهرمانی کشور و در رشته گوی‌رانی سندروم‌زادم مقام سوم کشوری را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول