اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد

وجود 55 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در کرمان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید در استان کرمان، 55 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در 31 شهریور ماه با برپایی جشن شکوفه‌ها تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وجود 55 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضوان ابراهیمی سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: در سال  تحصیلی جدید در دوره ابتدایی 14 هزار معلم و 300 هزار دانش‌آموز در 14 هزار کلاس درس در سراسر استان کرمان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 544 نفر معلم در دوره سوم ابتدایی مشغول به تدریس هستند، گفت: به دلیل اینکه کتاب‌های این مقطع کاملا تغییر کرده است، هر نفر آموزگار به اندازه 134 ساعت دوره ضمن خدمت برای کتب‌های جدیدالتألیف می‌بینند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 70 مدرس در تهران آموزش دوره سوم ابتدایی را دیده‌اند، بیان کرد: معلمان دوره سوم ابتدایی 50 درصد دوره ضمن خدمت خود را گذراندند که 50 درصد دیگر را در نیمه اول سال تحصیلی می‌بینند.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید 55 هزار نفر دانش‌آموز در دوره اول ابتدایی در 2 هزار و 200 کلاس در 31 شهریور با برپایی جشن شکوفه‌ها در سراسر استان کرمان مشغول به تحصیل می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 45 هزار نفر در دوره پیش‌دبستانی از طریق مشارکت‌های مردمی در مراکز مستقل و ضمیمه آموزش‌های لازم را می‌بینند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: امیدواریم سال تحصیلی جدید سال خوبی باشد و جشن غنچه‌ها برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی همزمان در 31 شهریور برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: تألیف کتاب‌های دانش‌آموزان در شش پایه ابتدایی به اتمام رسیده و اگر هنوز بعضی از کتاب‌های دوره سوم از جمله ریاضی و فارسی به دست دانش‌آموزان نرسیده تا اول مهر ماه تمام کتاب به دست آنها می‌رسد.

ابراهیمی ابراز داشت: تاکنون مشکلی در زمینه نیروی انسانی، کتاب‌ها و ثبت‌نام نداشتیم.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول