اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است

جلوگیری از ورود 24 محموله خارجی غیر استاندارد به کشور

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون از ورود 24 محموله خارجی غیر استاندارد به کشور جلوگیری شده است.

جلوگیری از ورود 24 محموله خارجی غیر استاندارد به کشور

سیما پشم فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده چهار و تبصره‌های ذیل ماده شش قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره کل بر کلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت می‌کند.

وی افزود: تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر در غیر این‌صورت کلیه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای سال‌جاری تاکنون از ورود 24 محموله به‌ علت عدم انطباق با استانداردهای ملی مربوطه به کشور جلوگیری به‌عمل آمده است.

پشم‌فروش تصریح‌کرد: این محموله‌ها به ارزش 454 هزار و 209 دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کالاهای مرجوعی ساخت کشور چین و مبدأ حمل آنها نیز کشور چین بوده است.

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان اضافه‌کرد: از جمله این کالاها می‌توان به مکانیک و فلزشناسی ( شیر پروانه‌ای فاقد مارک)، اسباب بازی( سوت پلاستیک فاقد مارک، ست حیوانات فاقد مارک)، برق و الکترونیک ( لامپ با نام تجاری A.N.C . سیم آنتن فاقد مارک)، لوازم برقی خانگی( دیگ زود پز با نام تجاری FLORENCE، جارو برقی با نام تجاری FUHLEN، چرخ گوشت با نام تجاری EXPERIAL)،  خودرو و نیرو محرکه( لنت ترمز فاقد مارک، لنت ترمز با نام تجاری GOLD ، تسمه با نام تجاری COTITECH ، لامپ خودرو با نام تجاری NIRWA ، شمع خودرو و لنت ترمز با نام تجاری TOKIC ONJK ، کمک فنر با نام تجاری KYB)، شیمیایی( ظروف پلاستیکی فاقد مارک، شامپو بچه با نام تجاری SEASTAR)، بسته بندی و سلولزی( مداد با نام تجاری MANJUSANG)، مواد غذایی و کشاورزی( ذرت دامی، تخمه هندوانه فاقد مارک)، صنایع نساجی و چرم ( دستمال گردگیر و پارچه فاقد مارک و اوزان و مقیاسها) و وسایل سنجش ( ترازو فاقد مارک، ترازو با نام تجاری BEURER) اشاره کرد.

انتهای پیام/72008/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول