اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سلامت نوجوانان در کهگیلویه و بویراحمد:

والدین استاندارد کیف مدرسه فرزندانشان را جدی بگیرند

یک کارشناس ارشد سلامت جوانان و نوجوانان با بیان اینکه استفاده از کیف غیر استاندارد موجب آسیب جدی به ستون فقرات دانش‌آموزان می‌شود، گفت: والدین کیف مدرسه استاندارد برای فرزندانشان خریداری کنند.

والدین استاندارد کیف مدرسه فرزندانشان را جدی بگیرند

محبوبه عبدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در فصل مهر و همزمان با بازگشایی مدارس، آشنایی والدین با نوع کیف مورد استفاده دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت بویراحمد افزود: آسیب‌دیدگی ستون فقرات به علت عدم آگاهی والدین و دانش‌اموزان نسبت به استفاده صحیح از کیف و انتخاب کیف مناسب یکی از مشکلاتی است که همواره با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید یکی از نکته‌های مهم در خرید لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان خرید کیف مناسب است، افزود؛ والدین برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی به ستون فقرات دانش‌آموزان از کیف ‌مناسب استفاده کنند.

عبدی‌زاده به والدین توصیه کرد: برای دانش‌آموزان کیفی را انتخاب کنید که وزن آن به طور یکنواخت به دو طرف ستون فقرات و شانه‌ها منتقل شده و راستای ایستادن و نشستن دانش‌آموز را تغییر ندهد.

وی تصریح کرد: کیف مناسب باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز مجبور نباشد شانه‌های خود را به طور دایم به سمت جلو و بالا بکشد.

عبدی‌زاده با بیان اینکه کیف‌هایی که توسط یک دست یا یک شانه حمل می‌شوند سبب انحراف ستون فقرات می‌شوند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کیف‌ها هر 15 دقیقه یک بار از دستی به دست دیگر جا‌به‌جا شود، آسیبی به بدن دانش‌آموز نمی‌رسد.

این کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان تأکید کرد: رسانه‌ها چنین موضوعاتی را در جامعه ترویج دهند تا با آگاهی از مسائل این‌چنینی سلامت جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/82005/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول