اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری گرگان:

سرعت‌گیر‌های گرگان استاندارد نیست

سرپرست شهرداری گرگان گفت: سازمان استاندارد تا به امروز هیچ سرعتگیری را به عنوان استاندارد تائید نکرده است و این سرعتگیرها به ستون فقرات و نخاع راننده آسیب وارد می‎کند.

سرعت‌گیر‌های گرگان استاندارد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در گفت‎گو با خبرنگاران استان در خصوص نصب سرعتگیرها در سطح شهر اظهار داشت: نصب سرعتگیر در هر مسیری در سطح شهر دارای یک مقررات خاص است و باید موضوع در شورای ترافیک بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر شهروندان در محله‎ای درخواست نصب سرعتگیر دارند در خواست خود را به صورت مکتوب به واحد ترافیک شهرداری گرگان ارسال کنند و این واحد پس از بررسی، موضوع را در شورای ترافیک مطرح خواهد کرد که در صورت تصویب حداکثر ظرف یک ماه اقدام می‎شود.

سرپرست شهرداری گرگان متذکر شد: سرعتگیر یک عامل اضطرار است و اگر کسی سرعت غیرمجاز دارد باید از راه قانونی به شکلی با وی برخورد شود که دفعه بعد به خود اجازه ندهد با سرعت بالا رانندگی کند و مرتکب تخلف و مزاحمت شود و نصب سرعتگیر به تنهایی فایده ندارد.

کریمی تاکید کرد: شهروندانی که تقاضای نصب سرعتگیر دارند به این نکته هم توجه کنند که افراد بسیار زیادی در طول روز با خودرو امرار معاش می‎کنند و ساعت‎های طولانی در مسیرهای شهر درحال تردد هستند.

وی افزود: این سرعتگیرها به ستون فقرات و نخاع راننده آسیب وارد می‎کند.

 

سازمان استاندارد هیچ سرعتگیری را استاندارد اعلام نکرده است

سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: برای نصب سرعتگیرها سعی می‎شود که با نظارت ماموران راهنمایی و رانندگی انجام شود که آنها عرض و ارتفاع سرعتگیر را کنترل می‎کنند.

کریمی عنوان کرد: تا به امروز سازمان استاندارد هیچ سرعتگیری را به عنوان سرعتگیر استاندارد اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: اما در آئین‎نامه یک سرعتگیری مد نظر قرار داده شده به ارتفاع دو الی چهار سانتی‎متر که این ارتفاع به هیچ عنوان برای خودروهای سواری تاثیری ندارد.

کریمی در پایان ابراز داشت: اما آنچه ما در حال حاضر در حال اجرای آن هستیم با نظارت راهور است و سرعتگیری که افراد در کوچه‎های فرعی نصب می‎کنند به هیچ عنوان مورد تائید نیست و شهرداری موظف است آنها را جمع‎آوری کند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول