اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان خوزستان:

2 واحد توزیع کننده طلای غیر استاندارد در اهواز محکوم شدند

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: دو واحد توزیع کننده طلای غیر استاندارد در اهواز محکوم شدند.

2 واحد توزیع کننده طلای غیر استاندارد در اهواز محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: این اداره کل علاوه بر نظارت بر تولیدات استان، کیفیت را در سطح عرضه نیز تحت کنترل دارد.

وی افزود: به‌ویژه درخصوص فلزات گرانبها با توجه به حساسیت عمومی و نگرانی مصرف‌کنندگان با همکاری صنف و اتحادیه مربوطه اقدامات فراوانی انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان  ادامه داد: در همین راستا در بازرسی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل از دو واحد توزیع کننده طلا در شهرستان اهواز 37/57 گرم طلا به دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن کد و مشخصات تولید کننده توقیف شد.

دهدشتی‌زاده تصریح‌کرد: مقدار طلاهای توقیفی از دو واحد عرضه کننده طلا 180/15 و 190/42 گرم بوده‌اند.

وی با اعلام این مطلب عنوان کرد: موضوع برای رسیدگی از سوی دایره حقوقی اداره کل به مراجع قضایی ارجاع که پس از رسیدگی، یکی از متهمان به پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی و دیگری به تحمل 2 سال حبس تعزیری و پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان خاطرنشان‌کرد:  شهروندان هنگام خرید مصنوعات طلا به کد سازنده حک شده بر روی آن که شامل یک حرف انگلیسی که نشان‌دهنده اول اسم استان و یک شماره یا رقم که نشان‌دهنده اسم سازنده است توجه داشته باشند.

وی گفت: همچنین برای خرید سکه نیز حتماً به سکه فروشی‌های معتبر که دارای سکه‌های بانکی هستند مراجعه و درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با تلفن 1517 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/72008/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول